Yeni Güne Gözleri İzmir'de Açmak

İzmir'den selamlar,

Uzun ve güzel bir yolculuğun ardından, dün İzmir'e düştü Melerence'nin yolu. Bu bir çeşit veda, bir çeşit kavuşma ve hasret giderme benim için.

İzmir'in yeri bende ayrıdır. Ben ilkokula burada başladım, en güzel çocukluk anılarımı burada edindim. İzmir'i tanıyanlar bilir; Çiçekliköy isminde bir mesire yeri vardır, işte, babaannem oralı. Eskiden hemen hemen tüm akrabalar İzmir'de idik, sonra zaman oldu dağıldık başka şehirlere. O zamanlar hiç ünlü olmayan Çeşme'de yaşıyordu halam ki yeri ayrıdır bizde Dalyan'ın; sonra Evka-2'de geçti en güzel zamanları çocukluğumun. Tüm bu sebeplerden mütevellit, işten çıkıp otobüse koşsam da içimde müthiş bir huzur ve mutlulukla aştım yolları.

Bir de gece vakti Marmara'nın diğer ucuna ulaşmak için arabalı vapura binince, dünyalar benim oldu desem yeri. Öyle çok seviyorum ki gece binilen vapurları. Aldım çayımı, hafif esiyor, geminin burun kısmında bir yer buldum sırtımı yaslayacak, daha ne olsun...

Sonra Mavişehir'de yaşayan kuzenime geldim, artık biliyor beni ya hemen "Boyoz alayım mı?" dedi, ay al vallahi dedim. :) Kahvaltı takıntımı az çok biliyorsunuzdur artık, bir de yeni sabaha İzmir'de açmışsam gözlerimi boyoz ile, ne mutlu-ne mutlu! A bu arada, son zamanlarda kıymalı, ıspanaklı boyoz da yapmaya başlamışlar ama biz sadeden şaşmayalım.

Bu aralar ciddi anlamda çaya bağımlı olduğumu düşünüyorum, uzun süre içmeyince baya titreme geliyor bana. :)) Bir de böyle koca totolu, dev gibi bardakla içiliyorsa, ben varım!

Ve elbette bir İzmir klasiği: Boyoz yanına yumurta.
Ah, ne güzel sabah.

Kahvaltı üzerine tatlı niyetine; kuzen yavrusu Ceylin ile ruh besleyen olaylar. :)

Ardından "İçinde İzmir Var" sloganıyla, kısa süre önce İzmirlilerin hayatına dahil olan oldukça büyük bir alışveriş merkezine, MaviBahçe'ye uğruyoruz. Aslında Forum Bornova gibi oldukça büyük AVM'ler vardı İzmir'de; fakat MaviBahçe ile bazı meşhur markalar İzmir ile tanışmış bulunuyor ilk kez. Hoş bir yer olmuş.

Derken Büyük Park'ta biraz vakit geçirip sakinleşiyoruz; bu esnada Selanik'ten de aşina olup bayıldığım turunç ağaçlarına sarıyorum. Ne güzel görüntü!

Hayat bu aralar beni İstanbul'a gıcık olmaya zorluyor bu arada, hayır olsun pek sayın okur. :)

Derken, güzel bir sabaha uyandım İzmir'imde. Yarın Çiçekliköy'e geçeceğiz, pek özledim oraları da; bir nefes olsun... İzmir'de dalınacak bir uyku ne tatlıdır şimdi bu gece.

Döner dönmez aklımda bekleyen yazıları yazmak için de ayrı sabırsızlanıyorum; görüşmek dileğiyle.