26 Nisan 2016 Salı

Dekorasyon Aşkı: Dille & Kamille, Amsterdam

Hafif üşümeli, ama pek de huzurlu bir Amsterdam sabahından merhaba!
Hollanda ve Belçika'da birçok mağazası bulunan şahane bir dekorasyon cennetinden bahsetmek istiyorum bugün. Ama öncesinde Amsterdam laleleri ile birkaç fotoğraf çekelim. :)


İşte "Dille & Kamille", bu ismi bir yere not edin derim! 
Burası benim Hollanda'da ennnn çok sevdiğim dekorasyon mağazalarından biri. Aslında sadece dekorasyon da yok içinde, bir nevi eviniz için her şeyler diyelim. :) Çocuk kitapları ve kırtasiye bölümü de var misal. Gerçekten gidip keşfetmeniz gereken, benim kendimi kaybetmemek için çok çaba harcadığım bir yer burası. Neden derseniz...


Bir defa çok sevimli ve enteresan ürünler bulmak mümkün.


Evin içinde yeşil bitkiyi çok seven bir Melerence olarak, bu kısma da ayrı bayılıyorum. Fiyatlar ortalamanın bir tık üstü diyebiliriz, ama öyle "pahalı pahalı" da değil gezindiği sular.


Burada başlıyoruz güzelleşmeye iyice. :) Şöyle çabasız, düz beyaz porselenleri de pek seviyorum. Ahşap ve yeşil saksı bitkileri ile aynı dünyadanlar zannımca, bu ne yakışmak!


Ve bambular, ve mavi camlar... Ve Melerence bayılır...


"Hayvanlar Kitabı", "Hayvanların Dünyasına Büyük Yolculuğum", "Kuşlar"...
Çocuklar için hazırlanmış kitapları öyle çok sevdik ki. Daçlar bu işi biliyor.


Her şey pek mutlu, rengarenk...


Bazı objeler beni her daim çok mutlu ediyor. Mesela hasır olan her şey, mesela vazolar, mesela kapaklı kap ve kutular, mesela sabunlar...


Bir de elbette çiçeklerle ilgili olan her şey... Evde çiçek olacak yahu.


Bu kısımda ise porselenin aklınıza gelen her hali vardı neredeyse. Elimdeki tuzluk göründüğünden çoook daha küçüktü, pek sevimliler. :)



Bu güzel mağazanın bir köşesi sadece kadeh, bir köşesi sadece metal objeler, bir köşesi sadece ahşap ürünler... Peki neden bu kadar az fotoğraf çektim? Onu söylemeyi sona sakladım; fotoğraf makinesi tam bir "paparazi sesi" çıkardığı için çalışan kız çok kibarca fotoğraf çekmeye izin verilmediğini söyledi. Gülümseyip peki pardon dedim, ardından kız tekrar özür dileyerek maalesef böyle falan diye açıklamaya devam etti. O an gözümde belirdi, bu sahne Türkiye'de olsa büyük ihtimalle tek kaşını kaldıran ve o an kendini çok güçlü hisseden bir karakter olurdu karşımda bunu söylerken. Artısı eksisi çoktur ama; bu Hollandalıların kibarlığını, naifliğini pek seviyorum. 

Derken, Burada ise cennet kokulu, çeşit çeşit sabunlar var. Mağaza öyle güzel kokuyor ki zaten! Amsterdam'a gidenler müzeleri bitirince buraya da uğramalı mutlak, çarşının içinde pek merkezi bir yerde bulunuyor mağaza. 
Tavsiyelerimle.


2 yorum:

  1. Merhaba Hemserim, bilgi icin cok tesekkurler. En kisa zamanda ziyaret edecegim. Kucuk hediyelik urunler alabilecegim adresler varsa paylasir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Amsterdam Centraal Station'dan çıktıktan sonra dört bir yan hediyelik eşyalar dükkanlarıyla dolu; ucuzdan pahalısına hepsine göz atılabilir.

      Sil