Hollanda'dan Alınacak 10 Farklı Hediyelik Eşya

Hollandalıların dediği üzere, hoi!

Efendim, bir zamandır aklımda olan projeye nihayetinde başlamak istiyorum. Düşündüm ki madem bir süredir Hollanda'da yaşıyor, olayları bu taraftan görüp tecrübe ediyorum, sizlerle bu ülkeye ve yaşama dair tecrübeleri daha sık ve farklı açılardan paylaşma niyetindeyim.

Bu yazılardan ilki Hollanda'ya gelenlerin "Ne almalıyım?" sorusuna yanıt olmak üzerine olacak. Bu önerileri size Hollanda'da yaşayan ve alınacak şeyleri klasik - turistik ürünler arasından seçmektense, ülkedeki farklı ve güzel ürünleri az çok bilen biri olarak yazmak istiyorum. Bu sayede bloglarda kolay kolay rastlamayacağınız, ama Hollanda'ya gelip de almadan gitmemeniz gereken birkaç şey not ettim. Haydi başlayalım!

1. Aloe Vera Suyu

Hemen hemen tüm marketlerde bulabileceğiniz bu ürün bir nevi bir meyve suyu, lakin aloe veralı. İçerisinde bitkinin parçacıkları var ve Türkiye'ye her gidişimde aile götürdüğüm ürünlerden biri. Çok hoş, hafif bir tadı var, mutlaka tavsiye ediyorum. Hem sadece tadabilir, hem hediye alabilirsiniz.


2. Drop Şekerleri

Dropları mutlaka duymuşsunuzdur. Bunlar Hollandalıların yaşlı genç demeden pek düşkün oldukları siyah, lastiğimsi şekerlemeler. Sanırım daha önce birkaç kez bahsetmiştim ki, ilk tadan kimse için pek leziz bir şey olduğu söylenemez ve Hollandalılar bunları yabancılara yedirip gülerler. :) Ama kendisi yüzde bir milyon Dutch bir olaydır efendim.



3. Çeşit Çeşit Çay (Özellikle Rooibos)

Hollanda çay ve çeşitleri konusunda inanılmaz zengin bir üllke. Herhangi bir süpermarketteki çay reyonuna gittiğinizde raflarca, makaronlusundan portakallısına belki yüzlerce çeşit çay göreceksiniz. Bunlardan en Dutch olanı kesinlikle Rooibos. Bu aslında bir Afrika çayı olarak geçiyor ama national Dutch çayı desem yeridir; çok seviyorlar, çok içiyorlar. Üstelik aroması da çok yumuşak ve bence bizlerin damak tadına da uygun. 

Misal farklı çaylar içinde bu aşağıdaki en sevdiklerimden. 
Portakallı stick çay. :)


4. Klompen

Klompen klasik bir hediyelik ama haklı bir klasik! Hollanda kültürü için çok önemli bu çarıklar. Normalde yağmur çamurda köylü halkın kullandığı bir ayakkabı iken bugün popüler kültür ile ister kocaman rengarenk olanlarını, ister klompen şeklinde puf terlikleri, ister biblo halini, isterseniz de hiç boyasız - tahta haliyle direkt kullanıma yönelik üretilen hakiki klompenları alabilirsiniz dönmeden. Hakiki Dutchlardan!


 

 

5. Dekorasyona Dair Ürünler

Neden mi? Çünkü Hollanda'da Türkiye'de oldukça pahalı olan birçok dekorasyon ürünü çok fazla çeşitle, Euro bile olsa çok daha iyi fiyatlara bulunabiliyor. Ucuzdan pahalıya sıralayacağım şu mağazalara mutlaka göz atın derim: Action, Xenos, Tiger, Blokker, Dille & Kamille. Özellikle mum ve mumluk çeşidi bir hayli fazla, bilginize. :)


 
6. Stroopwafel

Hollanda'dan mutlaka alınması gereken bir haklı klasik daha: Stroopwafel. Stroopwafel yemenin en Dutch yolu ise sıcak içeceğin bulunduğu bir kupanın üzerine birini kapatarak içerisindeki karamelin erimesini beklemek. Bence bizim çay ile şahane oluyor bu, zira stroopwafel'ın kendisi zaten tatlı. Ayrıca daha ufak, mini boylu olanlar da hemen her markette satılıyor.


7. Peynir

 Eh, herhalde yani! :) Hollanda gerçekten peynir cenneti. İster marketlerden, ister direkt peynircilerden, isterse pazarlardan birçok peynir marketine ulaşabilirsiniz. Az beklemiş "jong" yani "young" ve daha çok beklemiş "oud" yani "old" olanlar var. Bu oud olan bizim eski kaşarı andırıyor daha çok, ben normalde klasik kaşar peynirini seven biri olarak jong olanı daha çok beğeniyorum. Hollanda peyniri dediğiniz daha çok kaşar peyniri tadında ürünleri temsil ediyor, fakat hemen her markette çok farklı çeşit peynirler de bulabilirsiniz.




8. Pepermunt

Yani meşhur Dutch nane şekeri. Bayılarak yiyorlar efendim, kesinlikle hakiki - alınması gereken ürünlerin başında geliyor. Üstelik uygun fiyatlı olduğu için eşe dosta hediye almak için de gayet uygun bir ürün.



9. Çiçek Soğanları

Dönemine göre binbir çeşit çiçek soğanı bulmanız mümkün Hollanda'da; en başta da lale soğanları elbette. Ama misal bugün Action isimli mağazadan bir kutu çiçek soğanı aldım ve içerisinde mevsimin 4 çeşit farklı - sarı renkteki çiçek soğanlarından koymuşlar. Bu tarz birçok ürün, çiçek cenneti Hollanda'da mutlaka alınması gerekenler arasında.

10.Dünya Mutfağından Soslar, Baharatlar, Organik Ürünler

Efendim, Hollanda marketlerinde Uzak Doğu'dan Surinam'a, dünya mutfağından birçok ürün, sos, baharat ve nicesi bulunuyor. Ayrıca misal sadece "Rus marketi, Polonya marketi" gibi spesifik ülkelerin marketleri de var. Buralardan özel ürünler alabilirsiniz ilginize göre. Bilhassa sos ve baharat reyonları çok zengin. 

Bunun dışında coconut içeren ürünler burada pek revaçta, aynı şekilde organik ürünler içeren raflar da oldukça geniş ve Türkiye'de kolay bulunamayan veya çok pahalı olan birçok ürünü Hollanda marketlerinde bulabilirsiniz. Fıstık ezmesi (pindakaas) gibi mesela, Hollanda'da kendisinin anavatanı olur zira. :) Çeşit çeşit dolu raflar... 

Bu arada Hollanda'nın en ünlü birkaç marketini de söyleyeyim. Albert Heijn nispeten biraz daha tuzlu fakat çok ünlü Dutch marketlerden. Lidl tam bizdeki BİM karşılığı bence, lakin küçümsediğimi sanmayın zira çoğu ürününü çok çok beğeniyorum. Bunun dışında Jumbo ve Plus da daha seyrek de olsa tüm Hollanda'da bulunan diğer marketlerden.

Misal aşağıdaki bir Polonya marketinden ve bir alt fotoğraftaki hemen her markette bulacağınız Yunan feta peyniri.



*

İşte böyledir efendim. Hollanda'da yaşayan birinin gözünden, biraz daha farklı ve hakiki Hollanda ürünlerini anlatmaya gayret ettim. Dilerim Hollanda'yı ziyaret edecek olan kimselerin işine yarar. Şimdilik sevgiler benden... Yeni yazılarda, sohbetlerde tekrar görüşmek üzere.

Melis
 


Yorumlar

  1. Harika paylaşım için çok teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
  2. Merhaba paylaşım için teşekkürler, yeni taşındım keşfediyorum bn de sizin gbi, inek peyniri bulamadım bi tek, var mıdır burada bzim peynire yakın acaba bildiğiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Malesef Türkiyedeki gibi peynir yok sadece Türk marketlerinde kutuda peynir,zeytin alabiliyorsunuz

      Sil
    2. Turk marketlerinde Turk peyniri vardir ayrica Lidl super markette yunan yani Griek peyniri vardir beyaz peynir.

      Sil
  3. Anlatımının ve tavsiyeleriniz için teşekkürler. Nereye gitsem kime sorsam diyene kadar bu yazıyı buldum. Tespitler yerinde . Önerilerinizi dikkate alacağım 🙏

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkürler faydalı bilgileriniz için..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar