Yunanistan Free Shop: Ne, ne kadar?

Uzun ve bol hareketli bir paskalya tatili sonrası, açılışı Yunanistan'ın Selanik Havalimanı'nda bulunan free shop mağazası ile yapalım diyorum. Ne-ne kadar, içeride ne var ne yok derken, yazının sonunda benim neler satın aldığımı ve yorumlarımı da görebilirsiniz.

*

Öncelikle free shop mağazasına girebilmeniz için, elbette, "yolcu" olmanız gerekiyor; tüm bilet ve güvenlik kontrollerini geçtikten sonra varıyorsunuz buraya. İçerisi oldukça büyük; daha önceki Türkiye-Yunanistan İpsala Sınırı'ndaki free shop tecrübelerimde olduğu gibi, aradığım hemen her şeyi buldum burada da. Genel olarak fiyatlara pahalı diyemeyiz, yalnızca Euro-TL arasındaki farkın yarattığı doğal bir fazlalık olduğu doğru. Mağaza içinde parfüm gibi klasik free shop ürünlerinin dışında, Yunanistan'a özel tatlar ve hediyelik eşyalardan oluşan geniş bir çeşitlilik de var.



Yunanistan'a gelince adeta "alınması gereken" iki ürün: Yunan kahvesi ve Frape. Loumidis markası, Türkiye'deki Mehmet Efendi'ye denk ünlülükte; klasik olanın fiyatı 6.50 Euro, ki aşağı yukarı 19 lira eder. 
Frape ise 6.55 Euro.


Baharatlar ve Zeytinyağları 


Değeceği kesin; fakat yine de zeytinyağları için ucuz diyemiyorum.



Gelelim şu konuyaa... Baklavalar! :) Bir kutusu 4.20 Euro; ben derim ki denemek, karşılaştırmak lazım. Fakat laf aramızda, Yunan arkadaşımı İstanbul'da Sultanahmet'te baklava yemeye götürmüştüm. Baklavayı ağzına attıktan sonra, boğulur halde, "Baklava Türk!" demişti. :)) 

Şaka bir yana, ortak kültürler bunlar; tadılmalı diyelim. :)


Yunan kültürünün çok önemli bir parçası, Sakız Adası'ndan gelen damla sakızları.


Şu memleketin zeytinyağı başka hiçbir yerde yok. 


Yunanistan'dan ne alınır? yazımda bahsettiğim zeytin ezmeleri, yine aldım; alt satırlarda fiyatı ve ayrıntısını görmek mümkün.


Bunu da pek sevdim. :)



Ben ne aldım?

Papadopoulou, Yunanistan'ın Ülker'i gibi; eski ve sevilen bir marka. Bu bisküvisi ise çok güzel.

Fiyatı 1,55 Euro.


Free shop mağazasına "Lactalar neredee?" diye girdim desem yalan olmaz. Şurada daha önce bahsettiğim gibi, mükemmel bir tat.

3'lü paket Lacta, 4 Euro.


Bunlar da benim en sevdiklerimden. Kalp şeklinde, çilekli, çok güzel bir çikolata. Bir alt fotoğrafta kutunun içini de görebilirsiniz. 

Fiyatı 3 Euro.



Daha önce şurada bahsettiğim gibi, bu zeytin ezmesini çok beğeniyorum. Siyah ve yeşil zeytin ezmesi var; özellikle siyah olan tavsiye.

Fiyatı 2,30 Euro.


Yine daha önce aldığım, kutuları kalemlik olarak yaşamaya devam eden eşsiz Yunan zeytinleri. Gerçekten bambaşka bir lezzet.

Kokteyl olanın fiyatı 2,55 Euro.

Siyah olan ise 2,65 Euro.


Son olarak ise, Selanik'in güzel fotoğraflarıyla donatılmış bir takvim. Bir alt fotoğrafta göreceğiniz gibi, Mayıs ayında Aristotelous var; iyi geçmemesi mümkün mü? :)

Fiyatı 2,30 Euro.



*

Genellikle el çantasına yiyecek-içecek kabul etmeyen hava yolları, free shop alışverişlerinizi bunun dışında tutuyor. Bu nedenle en azından Yunan zeytini, zeytinyağı ve Lacta çikolatası almanızı mutlaka tavsiye ederim.

Yunanistan'dan yeni tatlar; yazı ve fotoğraflar için takipte kalınız. :)

Sevgi ve selam ile,

Melis


Yorumlar

  1. 15 Mayısta Selanik'teyim.Notlarımı aldım :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane! Bol bol fotoğraf çekmenizi dilerim, Yunanistan'ın en güzel mevsimi şimdi. :) İyi eğlenceler!

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar