Tavada Bebek Patates

Bebek patatesi bilir misiniz? Ben aslında büyükçe bir yaşa dek hiç pişirmemiş, yememiştim bu minik patateslerden. Bir defasında İzmir'de halk pazarında babaannemleyken almıştık ve ilk kez o yapmıştı. Bu pişirme şeklini de ondan öğrendim. Hollanda'da kolayca bulunan bebek patateslerden de her aldığımda aynı şekilde pişiririm. Aslında çok basit bir yöntem ama, hem ben öğrendiğimde çok şaşırmıştım hem de bilmeyen çok kişiye rastladığım için paylaşmak istedim.

İşte bebek patateslerimiz. Ufak oldukları için cinsine göre kabukları da nispeten ince olur, ki bu tarifte işimize yarayacak bu özellikleri.



 Bebek dediysek gerçekten bebek. :)


 Patateslerin kabuğunu soymayacağız, bu yöntemin olayı burada. Bu yüzden de çok iyi yıkamak gerekiyor, dilerseniz temiz bir süngerle ovarak toprağından arındırabilirsiniz. Benim hafif takıntım olduğu için çok tutmadan sirkeli suyla ovarım daima.


 Fotoğrafta daha çok görünmüş ama birkaç kaşık zeytinyağı ekleyebilirsiniz tavaya. Nispeten uzun süre pişecek patatesler; ben tabii ki sırf atmış olmak için bile birazcık tereyağı ekliyorum buna da. Asla yağa boğmuyoruz kızartma gibi, yavaaş yavaş kavrulacaklar diyelim.


 Sonra yıkadıktan sonra kuruladığımız patatesleri tavaya alıyoruz; tuz, karabiber, kırmızı biber ekliyorum ben, o kısım keyfinize göre. Ardından ocağın orta büyüklükteki gözünün kısık haliyle pişirmek üzere, kapağını kapatıyorum. Yarım saate yakın, arada bakıp tavayı sallayarak çevire çevire pişiriyorum sonra bebek patatesleri. Baya cızır cızır edecek uzun süre ki iyice istediğim kıvama gelsin kabuklarıyla.


Kabuğu hafif kabarıp altın rengi aldığında çatalla kontrol ettikten sonra da alıyorum bir tabağa. O kadar güzel bir lezzet kalıyor ki üzerinde!


 En çok da piştikten sonra ki dokusuna, kabuğunun çıtırlığına ve aldığı renge bayılıyorum.


 Patatesleri tabağa aldıktan sonra da, soğumadan biraz kaşar rendesi, maydanoz kurusu veya kekik ekleyebilirsiniz. Bu hali benim en sevdiğim.


İşte böyle sayın okur; pek kolay ama çok leziz bir bebek patates tarifi de böyledir. 

Sevgiler,
Melis


Yorumlar

Popüler Yayınlar