Hollanda Pazar Alışverişi ve Fiyatlar

Hollanda'da yaşadığımız şehirde bir halk pazarı var; cuma ve cumartesi günleri Türkiye'deki pazar yerlerine göre nispeten daha küçük ve biraz daha festival tadında standlar kuruluyor. Biz ise her cumartesi rengarenk standlar arasında geziniyor, bazen oracıkta taptaze wafel yapan yaşlı amcadan wafel alıyor, hem ufak bir alışveriş hem de keyif yürüyüşü yapıyoruz. Pazarda Türkiye'deki gibi zengin sebze çeşidi olmuyor bana kalırsa, veya alıştığım gibi olmadığı için biraz yetersiz geliyor. Bu yüzden pazardan sonra markete geçip diğer mutfak ihtiyaçlarını oradan alıyoruz genelde.

Bugün pazarda çok büyük bir alışveriş yapmayınca, hazır ben bunu yazayım bloğa dedim derli toplu. Hem buradaki stilden, hem de fiyatlardan bahhsedelim biraz. Aşağıda gördüklerinizi aldım pazar alışverişimizde bu hafta; her şey birlikte 24 Euro gibi bir rakam ödedik. Bakalım pazar yerinde nelere rastlamış, hangileri - nasıl fiyatlarla almışız.


Öncelikle üst fotoğraftaki poşette iki adet taze çinekop var. Kilosu 10 Euro olan balığın iki tanesini 14 Euro'ya aldık, pek de güzel çıktı. Aşağıdak fotoğrafa gelirsek, pazardaki bir standa her hafta mutlaka uğruyorum. Çeşitli sebze meyveler dışında, bir de "1 Euro poşetleri" oluyor burada. Çeşit çeşit sebzeyi poşetlemişler ve her biri 1 Euro kısacası; aşağıdakileri oradan aldım. Sağdaki taze zencefil ile hemen her gün çay yapıyorum, ama biraz fazla geliyor her hafta. Başka kullanım yerleri de bulmak lazım.

 Mavi yemişler veya diğer adıyla yaban mersini; blueberries veya Hollandaca'daki ismiyle blauwe bessen. Hani bazı şeyleri yerken "ne kadar da sağlıklı" diye hissedersiniz ya, bu benim için onlardan biri. Üstelik Hollanda marktlerinde de pek ucuz sayılmaz; 300 gramı 5 Euro civarı oluyor genelde. Amaaa pazar nimet, bu iki kutuyu birden 3,5 Euro'ya alıyoruz. Mutluyum valla. :)


Avokadolar genelde tanesi 1 Euro civarına satılıyor. Biyolojik olmasına göre, zamanına ve cinsine göre değişiyor tabii. Pazarda ise bu gayet güzel, taze iki avokado için 1 Euro ödedik. Yanındaki, meşhur şarkıdaki dediği gibi çiçek pazarından alınan sarı lalelere gelirsek; Hollanda'da çiçekler nispeten daha ucuz ve bol çeşitli. Bu güzel demetin bedeli 2,5 Euro.


Alışveriş, fiyaatlarıyla ürün yazıları hoşunuza giderse ara sıra böyle yazılar gelebilir. İnsan alışınca neyin enteresan olacağını pek kestiremiyor, ama ben misal Portekiz'deki bir Türk market alışverişi yazdıysa heyecanla okuyorum, o yüzden sizlere de bir sorayım dedim. :) 

Sevgiler, selamlar, karsız Hollanda'dan karlı İstanbul'a öpücükler.
Melis

 

Yorumlar

  1. Bence fiyatlar fena değil ve ürünler gayet de güzel görünüyor afiyet olsun karlı istanbul dan selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak euro maaş ile karşılaştırınca çok pahalı diyemem yeme içme için, teşekkürler - selamlar :)

      Sil
  2. Ah da 10lu paket oluyor avokado 2,99 falan paketi. Pek minik ve sertler ama bekleyince yumuşuyor ben onlardan alıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa 10'lu paket hiç görmemiştim, alıcı gözle bakacağım diğer sefere :) Normalde avokado'yu ne kadar tatlandırsam da benim damak tadıma bir türlü uyduramadım, sırf çok sağlıklı dedikleri için ara sıra alıyorum doğrusu. Güzel bir usül, tarif varsa rica edeceğim. :))

      Sil
    2. Ben alıştım çok seviyorum sade sadviç arası Hersekilde yiyorum. Sarımsaklı falan bir sosu var onu seversin

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar