Hollanda: Pazarda Sebze, Meyve... Rengarenk Bir Gezinti

Sanırım bu yıl Hollanda'nın en sıcak yazı yaşanıyor. Adeta Mayıs başından beri hava Türkiye yazları gibi, yanıyoruz! Aslında Hollanda güneşli olunca bir cennete dönüyor ama o deli sıcak gelince tavşan gibi kalıveriyorsunuz bir köşede. İşte, dün o sıcağın yanına hafif de bir esinti olunca, şehir merkezimizdeki pazara gideyim dedim. Rengarenk, mutlu fotoğraflar çekince de sizinle paylaşmak istedim.

Meşhur Hollanda dondurmacısı Talamini'ye uğradım, benzini aldım, sonra başladım gezinmeye. :) Bu iki top kocaman dondurma 2.40 Euro bu arada, fiyat merak edenlere.


Hollanda çok fazla ithalat yapıyor gıdada. Özellikle Fas, İtalya ve Güney Amerika'dan çok şey getiriyorlar.


 Bu fotoğrafa bayıldım: Rode bessen.
Türkçesi kırmızı frenk üzümü imiş.
2 kutusu 3.5 Euro idi.


 2014'te yazdığım Belçika yazısında bu yassı şeftalileri ilk kez gördüğümü not almışım, burada. Geçenlerde fark ettim ki kanıksamışım artık, ortasından tutup yemesi pek kolay oluyor ve çok lezzetli.


 2 avokado 2 Euro, hem de kocaman kocaman.
Eğer avokadoyu bir türlü sevemediyseniz, bol limonlu klasik domates salatalık salatasına ufak ufak kesip ekleyin; çok güzel bir kombinasyon oluyor.




 Ve bebek karpuzlar; alışkın olduğumuz koca karpuzlar genelde Türkiye, Yunanistan, Fas veya italya'dan geliyor ve baya güzel oluyor. Bu minikler ise çoğu zaman İspanya veya Güney Amerika'dan geliyor.


 Kuşkonmaz, uzun zamandır hayatımda olmasa da son zamanlarda çok seviyorum. Hatta dün ünlü Yunan şef Akis'in tarifini Youtube'a ekledim. Buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.


 Son yılların "moda meyvesi" yaban mersini. Of moda demişken geçenlerde yaban mersinli cheesecake yedim lezzetten ölüyordum böyle, o nasıl bir şeydi ya. Kilosu 5.95 EUR imiş. Hollanda'da normalde kiloyla satılan şey bulmak zor, bu "blauwe bessen" da çoğu zaman minik plastik kutularda satılıyor. Ama işte pazar farkı. :)



İşte böyle sevgili okur, renklere, tat ve kokulara doyduk, evimize döndük. 
Bu aralar hayat kendi melodisinde, huzurlu ve sakin, yavaş... Mutfakta vakit geçirmeye bayılıyorum, hakikaten ruhumu dinlendiriyor. Bu youtubedaki kanala mezeler yemekler yükleyemek, bu işle uğraşmak da çok iyi hissettiriyor beni. Rengarenk malzemeler de öyle... Öyle şeyler. Tekrar görüşelim, olur mu?

Sevgi ve selam ile,
Melis 


Yorumlar

Popüler Yayınlar