Hollanda: Deventer Kitap Fuarı & Aldığım Kitaplar

Geçtiğimiz Pazar, uzun zamandır geçirdiğim en güzel günlerden biriydi. Hollanda'nın içerisinde Türk Konsolosluğu da bulunan, tarihi Deventer şehrinde çok büyük bir kitap fuarı vardı; hava çok güzeldi ve ağaçları hışırdatacak kadar esiyordu hava. Günlerdir çok sıcak olan hava bunaltmayacak kadar güzeldi yani; şehrin kenarındaki Ijsel nehrinden doğru yürüdük de yürüdük.


Çoğunluğu Hollandaca olmak üzere biiiir sürü kitap vardı. En sevdiğim standlar ise, bu aşağıdaki gibi farklı kültürlere ait yemek kitaplarıyla donatılmış olanlardı.


Hollanda'nın bölgelerine göre ayrılmış kartpostallar...


Plaklar...


Hollanda'nın meşhur stroopwafel'ı... Orada taze taze yapıyorlar ve pek güzel oluyor, sıcak sıcak - içi karamelli. :)


 Ben ise iki kitap aldım ve ikisi için de kalbim küt küt çarpmakta. Türkçe olaydı bu kitaplarla uyurdum ama Hollandaca olduğu için daha yavaş okuyorum. :) Hem de gaayet  ilgi alanım olan bir konudaki bilmediğim kelimeler açığını kapatıyorum. Birincisi a'dan z'ye zeytinyağını anlatan bu kitap:


 İkincisi ise ciddi anlamda aşık olduğum Yunan Mutfağı'nı anlatan bu kitap; içinde tariflerden Yunan üzüm çeşitlerine, ouzoların özelliklerinden bölge bölge geleneksel tatlara, çok ciddi bir çalışma ile hazırlanmış gerçekten. Öyle ki bir ara fotoğraflarla ayrıca paylaaşmak istiyorum, çok heyecanlandırıyor beni bu iki kitap.


 Açık havada düzenlenen bir kitap fuarında, sıcak bir havada Hollandalılar ne yer içer derseniz; bir çay insanı olarak kahve kültürüm sınırlı. İlk kez iced cappuccino içtim ve o havada buzlu buzlu çok sevdim.


 Su için çok pahalı bu fiyat, bu marka su en ucuz olanlardan üstelik. Ama böyle buzlarla dolu bir küvetimsi şey görmek o sıcakta baya iyi geliyor. :)



 Bir de böyle çogacayip şeyler. :) Bir de elbet meşhur Talamini dondurma standları bol bol.


Uzun uzun yürüdükten sonra dönüş yoluna koyulduk. 
Burası öyle bir mahalle arasındaki manzara; Hollanda çok fotojenik bir ülke hakikaten. :)

 

Ve son olarak, pek hoşuma giden bir görüntü ile bitirelim.
Sevgi ve şefkat dolu, hakiki insanlarla hakiki bir hayat dileyerek...


*


Yorumlar

Popüler Yayınlar