Pantelis Zografos'tan "Cennetsel" Yunanistan Tasvirleri

Evet kelime tam da bu, cennetsel!

Sol tarafta görmekte olduğunuz, 1949 yılında doğan Pantelis Zografos, sanatçı bir ailenin çocuğu olarak Atina'da doğan bir ressam. Öyle ki, soyismi dahi "ressam" anlamına geliyor. 

Zografos, 1971'de askerliğini bitirdikten sonra Amerika'ya göçmüş. Burada bir yandan Wisconsin Üniversitesi'nde eğitim görürken, diğer yandan da manzara resimleri çizmeye ağırlık vermiş. Bu sevgisi devam edince de bu işi profesyonel olarak sürdürme kararı almış. Çalışmalarında -ki orijinal fotoğraflar üzerinden çalıştığı da biliniyor- aşağıda göreceğiniz üzere, en büyük tutkusu olan Yunanistan'daki mavi yeşil manzaraları, çoğu zaman sulu boya ile resmediyor. Özellikle adaları, efsaneleşmiş görüntüleri, Ege'nin o pırıl pırıl denizini ve mavinin binbir tonunu öyle güzel yorumluyor ki, hayran olmamak elde değil. 
Ben de bu yüzden hazır bu güzel resimlere denk gelmişken, eserlerini toparlayıp bloğa da koyayım istedim. Üstelik yıllar yıllar önce, İstanbul'da bir sokak satıcısından aldığım ufak tabloların birkaçının Zografos'un eserleri olduğunu da tesadüfen anladım tüm eserlerine bakınca. Örneğin aşağıdaki ilk resim, odamın duvarında durur yıllar yılı. Bu yüzden benim için pek hoş bir şey oldu bunu fark etmek... Gelin biraz dünyamız değişsin, masal diyarı gibi görünen bu güzel coğrafyaya, denizlere uzanalım biraz. 

İşte Pantelis Zografos'un huzur dolu eserlerinden birkaçı...



















 


*


Yorumlar

Popüler Yayınlar