Kırılma Noktaları

Son zamanlarda düşünüyorum da, yaşamımda bir 'background müziği' olsa, bu olurdu sanırım. O yüzden bunu dinleyerek yazıyorum...


Yine son zamanlarda, yaşam üzerine daha fazla ve daha farklı düşünüyorum. Yaşamdaki, yaşamı aniden değiştiren kırılma noktalarını düşünüyorum sıkça. Belki bir statü değişikliği, bir ayrılık, bir mutluluk, bir mutsuzluk, bir ölüm, bir doğum... Yine son zamanlarda, hemen hemen hiç kimseyle anlaşamadığımı, 'insanlar için olmadığımı' sıkça hissediyorum. Sık sık, misal, Xios'a tek başıma gidip kimsenin beni tanımadığı bir köyde sıfırdan başlasam, pek mutlu olacakmışım gibi geliyor, sonra geçiyor. İş hayatı pata küte dalınca tabir-i caizse, insanın tahammülü iyice azalıyor başkalarına. Lakin bu biçimde daha deli, daha gerçek yaşıyorsunuz, o yüzden şikayet etmeyeceğim. 

Nereye gidip bir süre kalsam, sanki hep orada yaşamışım gibi hissediyorum. Sanki iki gün önce geldiğim yeri unutmuşum, nasıl koktuğunu - nasıl hissettirdiğini anımsamıyormuşum gibi geliyor. Söylemek isteyip takatsizlikten sustuğum pek çok şey var ki, sanırım bu bana özel bir şey değil. Bir süre sonra bu his de, arkamda bıraktığım şehirler gibi 'hiç yokmuş' gibi oluyor zaten. 

Sanırım pek yakın, lakin pek pek yakın bir zamanda, hayatımda kuvvetli bir kırılma noktasına varacağım. Her şeyi değiştirecek, arkamda bıraktığım şehirleri ve kişileri hafızamdan daha da uzaklaştıracak, beni bambaşka bir insana dönüştürecek, çatırt! diye hayatımı ortadan ikiye bölecek bir şey bahsettiğim. Ürküyorum, umut doluyum, merak ediyorum, aşk ve şefkat taşıyor ruhumdan, kafam karışık, hepsi birden, bir garip hal. Lakin gözlemlemekten büyük mutluluk duyuyorum. 'Ölümü bu kadar ciddiye alıp, yarına bu kadar plan yapan bir ben miyim?' diye sorasım geliyor ama, cevap ile ilgilenmediğim için sormayacağım. Tek dileğim, yaşam müthiş bir hızla ilerliyor ve dilerim, hayatımıza daima güzel yürekli insanlar misafir olur. Kırılma noktaları, o kırıldıkları yerden güzellikler saçarak gelir hayatımıza dilerim... Göreceğiz.

*


Yorumlar

Popüler Yayınlar