Hollanda'dan Bal Kabağı Çorbası

Merhaba çocuklar, nasılsınız? Sizce de bir an önce bahar gelmesin mi? Bence koşarak gelsin, ama madem hala kışın ortasındayız, o zaman bana göre en güzel kış yemeklerinden olan bal kabağı çorbası yapalım diyorum.

Hollandaca en sevdiğim kelimelerden biri pompoen, "pompuun" olarak okunuyor. Kendisi "bal kabağı" demek. "Pompoensoep" da bal kabağı çorbası. İşte bu pompoensoep, Hollanda'da sıkça yapılan, buranın en meşhur tariflerinden biri. Üstelik Türkiye'de de gayet kolay bulunacak malzemelerle yapılıyor. Haydi başlayalım!

Malzemeler
Yuvarlak veya uzun bir balkabağı
1 soğan
1 havuç
1 patates
2 diş sarımsak
Ekşi krema veya yoğurt
2 çay kaşığı köri
Karabiber
Tuz 
Tavuk bulyon (isteğe bağlı)


Önce kabağını soyup, küp küp doğrayalım, zira baya sert bir yapısı olduğu için uzun sürebiliyor. 
Ardından yemeklik doğradığımız soğanı ve küçük kesilmiş sarımsağı yağ eklediğimiz tencerede 1 dakika çeviriyoruz. Bu arada tuzunu, biberini ve köriyi ekliyoruz.
Peşinden yine ufak ufak doğranmış soğanları ekliyor, az sonra da patatesi katıyoruz aynı şekilde.
Bu malzemeleri biraz çevirdikten sonra, bir dolu kabağımızı ekliyoruz. 1 dakika tüm malzemeyi beraber harmanladıktan sonra suyunu ekliyoruz. Çorbanın kıvamı biraz, hatta baya yoğun olmalı, o yüzden çok fazla su eklemesek daha iyi olacaktır.
Malzemeler yumuşadıktan sonra, çorbamızı el blendırından geçiriyoruz.
Üzerine bir dolu tatlı kaşığı ekşi krema veya susuz kısmından yoğurt ekleyip maydanoz ile süsleyebilirsiniz.


Ben körili bal kabağı çorbasını ilk kez yaptım ve başta biraz çekindim açıkçası, nasıl bir tat verir diye. Ama çok hoş, belli belirsiz bir aroma kattı çorbaya ve herkes çok beğendi. Hazır kışın tadını çıkarmaya gayret ederken, mutlaka bal kabağı çorbası yapmalı diyorum. 

Sizin bal kabağı çorbası yaparken, tıpkı köri gibi, kullandığınız "beklenmedik lezzetler" var mı? Varsa yorumlarda paylaşsanız ne de güzel olur, bir dahakine öyle deneriz. :)

*

Yorumlar

  1. Bugün komşu bahçeden balkabağı verdiler. Birkaçını sağa sola verdim, en kocamanı bana kaldı. 'Ne yapsam' derken, tarifin zamanlaması mükemmel oldu cidden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel denk gelmiş :) Hep çok şifalı bir şey yiyorum gibi geliyor bana bal kabağı yerken, bir de bahçedense zaten... Şimdiden afiyet olsun. :)

      Sil
  2. Haha ben de albert heijn da satilan hazir setlerden alip yapmistim dün, simdi de kalanini içecektim,tesadüfe bak:)

    Sicakkenki tadını cok sevmemistim ama tabakta ilidikca guzellesti,sevdim.

    Bu arada setin icinde elma portakal ve zencefil de vardi,farkli olarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet elmayı da çok sık kullanıyorlar bu çorbalarda ama tartışılır :)) Bazı sebzelere o hafif tatlılık yakışıyor...

      Sil
  3. ben de ilk kez Hollanda'da yemiştim balkabağı çorbasını, normalde balkabağı tatlısını bile sevmem ama çorbadaki tadına bayıldım. İçine ekstra kimyon koyuyorum. Hatta kışın balkabaklarını alıp, püre haline getirip buzluğa koyuyorum ve canım ne zaman isterse pratik bir şekilde çorbasını yapıyorum çok lezzetli oluyor!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar