10 Mayıs 2016 Salı

Hollanda: Oost'ta Bir Hayvan Parkı

Daha önce şurada yazdığım Giethoorn'a doğru ilerlerken, sana bir yer göstereceğim dedi bizim oğlan. Haydi bakalım dedim, yemyeşil Hollanda yollarından geçerken Oost isimli bir bölgeye yöneldik. Aslında 'teknik olarak' burası bir diğer Hollanda köyü ama, bizim bildiğimiz köylerden değil. :)


Hollanda'da hava güzelse gerçekten bir cennete dönüşüyor sokaklar. Her yer yemyeşil ve bu "enteresan" bir şey değil burada. En sıradan yolda bile uçsuz bucaksız çimenler üstünde inekler, kuzular görmek mümkün.


O yüzden Hollanda'dayken pencereden dışarı bakmak hep çok güzel. :) Böyle güzel köy evleri var etrafta derken, Oost'a giriyoruz yavaş yavaş.



Artık ağaçlar çiçekleniyor; etrafta ise adeta bir mahalle içindeki ufak bir hayvanat bahçesinin sakinleri... Eşekler, lamalar, midilliler, domuzcuklar!


Şu eşeğin güzelliğine bir bakın... Anlamadığım bir şey var ki, burada böyle hayvanlar falan da "bakımdan çıkmış gibi" oluyor; tertemiz, sağlıklı, hareketli, resim gibi.


Sevdi bizi. :))


Bu fotoğraf şahane değil mi? :) Gözlerine, kirpiklerine dikkatle bakarsanız öyle hisli ve güzel bakıyorlar ki, şefkatten öleceğim bu esnada.


Baksanıza şu bakışlara.


Baya insanların köyü burası, dışarıda - hayvancıkların yanında oynayan çocuklar var. Ne güzeldir diyorum böyle bir çocukluk, biz İstanbul'da kuş sesi duymayı garipserken. Diğer tarafa geçelim o zaman, yine bir kanal var burada.



Güzel memleket Hollanda.



Malum, ülke sulak. Şu görüntüyü hemen her şehirde ve her kanalda görebilirsiniz. Bazı hayvanları - cinsleri ilk kez görüyorum hayatımda, o da ayrı bir heyecan alışmamış olana.


Güneş ve pek tatlı bir rüzgar var; Melerence tahta köprüleri pek seviyor ve Hollanda'da booolca var.



Derken karşıda iki domuzcuk görüyoruz. Ben domuzları çok seviyorum; bizi görünce öyle bir heyecanlanıp pıtı pıtı birbirlerini itiyorlar ki bize doğru koştururken! Bir çalışmada domuzların çok akıllı ve şefkatli hayvanlar olduğunu okumuştum. Türkiye'de kültür olarak yerleştiği için et yememe olayı, hayvanın kendisinden de nefret eder olmuş büyük çoğunluk. Çok gülünç bir durum bu tabii, zira hayvanın kendisi çok sevimli ve sevgili dolu bir sabi!


Öyle komik itişip bize yanaşıyorlar ki gülmekten çatlıyorum burada. :)


Sonra bu aaaaslan parçalarını seviyoruz biraz. :)


Ya sonra şu hayvancağızı görüyorum. Oğlak mı bu? Kendisi ile ilgili garip bir yorumum olacak.


Bir kere şişşt pişşşt yapıp durduk ve bir defa şöyle gözünün ucuyla baktı sadece, hiç ilgilenmiyor bir defa. Bir de şey, ay tam şeytan tiplemesi yok mu tipte? :( Hele tam yüzümüze bakışı vardı özür dileyesim geldi şiişt'lediğim için. Bir süre sonra kendisini rahatsız etmekten vazgeçtik.


Ama o kadar çok şişt demiş olacağız bu iki arkadaş bizi gülmekten öldürerek koşa koşa geldiler arkadan bir yerden, orada durup bize bakmaya başladılar. Müthiş komik bir tipleri var. :))


Komik derken... Gelip gelip şu ifadeyle saatlerce yüzünüze bakıyorlar. :))


Ya da şöyle mesela. :D


He bir de böyle ekşınlı hareketleri var.


Bu arkadaşlar zaten her yerde. :)





Güzel gözlü eşekciğe son bir veda...


Oy sarıl şöyle kafasına tut sabaha kadar. Nasıl güzellik...



Bu da eşek selfie'si.


Gelirsek bu ponçito lamalara; ya sağırlar ya çok cool'lar. Yüz defa şişt pişt dedik, başını bile kaldırıp bakmadı hiçbiri. Ama tam sarılıp sarsmalık. :'(

Derken her bir hayvan arkadaşımıza veda ediyoruz tek tek, sonra yine rüzgar değirmenleri ve çayırlar ile çevrili yollara düşüyoruz. Sıradan bir yolun kenarında bulunan sıradan bir köyde, böylesi huzurlu dakikalar yaşamak ne güzeldir.


Oost, tam "geçerken uğraşıp şefkat dolmalık" bir yer. 
Tavsiyelerimle...

Melis


2 yorum:

  1. Burası özel bir yer mi bilmiyorum ama ben her kasabada en az bir tane olan (bizimkinde iki tane var) kinder boerderij a benzettim. Hollandada çocukların hayvanlarla büyümesini çok önemsiyorlar buralarda çocuklar hayvanlarla rahatça etkileşiyor hatta isterse bakımını yapıyor. Biz de çok seviyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok hiç özel bir yer değil, tam da o yüzden yazdım; baya yol üstünde, ufak bir bölgede bulunan sıradan bir hayvan parkı. Çok güzel bir fırsat çocuklar için, geçenlerde Çatalca'da bildiğimiz tavuk gördüğü için şaşıran çocuklardan sonra özellikle.

      Sil