Çok Kolay, Yumuşacık, Mayasız Ekmek Yapımı

Mutfağınızda, fırının kapağı açıldığında dışarı salınan sıcacık kekik aromasından daha güzel ne var ki? Evde yapılabilen ve mutluluk garantili tariflerin başında geliyor bence ekmek yapımı. Bir de bu tarif gibi müthiş kolay ve bir o kadar yumuşacık ekmekler veren bir tarifse, mutluluk iki katına çıkar. 

Tarifi internette gezinirken Pınar'ın Rengi'nden buldum, sonra kendime göre yorumladım biraz. Bu tarifte pek sevdiğim kekik-siyah zeytinli, biberiyeli ve kuru üzümlü ekmekler göreceksiniz. Maya bile kullanmanıza, beklemenize gerek kalmadan şaşıracağınız yumuşaklıkta ekmekler elde edeceksiniz çok kısa sürede. Haydi başlayalım neler yapmışız.

Malzemeler
1 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı zeytinyağı
2 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un 
(Ben 250 gram civarı un kullandım; hamur elinize yapışmamalı fakat kupkuru da olmamalı. Fotoğraflarda hamurun kıvamını görebilirsiniz.)

 

Derin bir kaba1 bardak yoğurt, 1 çay kaşığı zeytinyağı, 2 paket kabartma tozu ve bir tutam tuz ekledikten sonra, yavaş yavaş unu yedirmeye başlıyoruz. Hamur ıslak gibi elinize yapışmamalı ama yukarıda belirttiğim gibi kupkuru da olmamalı. Bu "aldığı kadar un" mevzusu hiç korkutmasın sizi, bir süre sonra anlamaya başlıyorsunuz, fotoğraflardaki kıvama getirmeniz yeterli olacaktır şimdilik.


Elde ettiğim hamuru ufak parçalara ayırıyorum önce.


Hamuru daire biçiminde açıp içerisine kekik serpiyor, iki-üç parça siyah zeytin yerleştirip kapatıyorum güzelce. Bu noktada ellerinizin ıslak olmamasına dikkat edin, zeytinin içi sulu olabildiği için hamuru cıvıtabiliyor hemen. Zeytin parçalarınızı kurulamanız bile iyi bir fikir olabilir. Bir de bence ekmeği çok zeytine ve kekike boğmayın ki tadı çok yoğun olmasın.

 

Ardından aynı mantıkla kuru üzümlü (ki seviyorsanız tuz yerine azıcık şekerle - kuru üzümlü tadı tatlıya çalan ekmekler de yapılabilir), bir de çok sevdiğim biberiyeli yaptım ufak ufak. Ardından 175 dereceye ayarladığım fırına hop!


Veee çok tatlılıkta ekmekçikler çıktı ortaya. Hemen çıkarıp dokunmak istiyordum yumuşaklığı için, dokunduğum anda zaten ağlamak istiyordum. :)) O kadar yumuşacık bir şey çıktı ki ortaya, 15-20 dakikada pişiverdi sonra; her eve lazımlık bir tarif bu.


Ekmeklerinizi fırından üstü kızarınca almanız yeterli ama 20 dakikayı asla geçmeyin derim. 15 dakikadan sonrası yeterli oluyor. Altları da bu kıvamdaydı...


İçi ise böyle.


İşte böyle sayın okur; ekmeğinizi ister buğday unuyla yapın, ister ceviz katarak, ister tatlıca. Tamamen size kalmış. Bu arada uzun zaman önce kuru maya ile bir ev ekmeği yapmıştım. O tarife de buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

En kısa zamanda yapın bu ekmekleri derim. 1 saat içinde pudufuk, mis kokulu ev ekmekleriniz hazır olacak böylece. :)

*

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar :))

    YanıtlaSil
  2. Cumartesi esimin dogum gunu, o cheesecake yapicak bende bunu yapim bari, cok becerikli degildir , esim asci oldugu icin (sukur ki )ben mutfaga cok girmiyorum ✌��️✌��️✌��️������,elinize saglik , yiyenlere afiyet olsun ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne guzel cok sanslisiniz :)) Haber edin bana da begendiniz mi diye :) Sevgiler...

      Sil
  3. Yapımı ve pişimiyle beraber 15 dakikada olan keyifli ve lezzetli ekmekler. Ellerinize sağlık, ben çia tohumu ile yaptım ve bayıldım 😉 😘

    YanıtlaSil
  4. Tarifiniz için çok teşekkür ederiz.
    Biz sade yaptık ve çok beyendik. Kolay vr çabuk.

    YanıtlaSil
  5. Cok begendim. Yumuşak lezzetli pratik

    YanıtlaSil

  6. Merhaba.
    Karantina boyunca maya bulamadığım için bu tarifinizi sık sık yaptım ve değişik şekillerde uyarladım. Ailece çok severek yedik hem de çabucak pişmesi ve kolay hazırlanması işime geldi. Teşekkür ederim. Umarım iyisinizdir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar