Kazantzakis'ten "Hayatın Özü"

"Είδα κάποτε μια μέλισσα πνιγμένη μέσα στο μέλι... και κατάλαβα." (İda kapote mia melisa pnigmeni mesa sto meli... ke katalava.) demiş, meşhur Yunan yazar & şair Nikos Kazantzakis.* 

Yani...

"Bir gün, balın içinde boğulmuş bir arı gördüm... ve anladım."

Ne çok ürpertti beni bu laf, ne güzel bir tespittir bu. Bir o kadar da zor, acı bir tespit elbet. Hayatın özünde, yaptığımız şey bu değil mi aslında? Bize verilen, lütfedilen o güzel nimetler, bizi bizden etmiyor mu çoğu zaman... Son zamanlarda daha çok düşünür oldum hayat için. Arada bir paylaşırım, birkaç Yunan şairin çok güzel çıkarımlarını okuyorum iki gündür, hayatı anlamaya yardımcı... Günün sözü bu olsun.


*Yunanca'da "tz" harleri birleşince, tiz bir "c" sesi verir. Yani sanatçının ismi "Kazancakis" olarak okunur.

Yorumlar

Popüler Yayınlar