Progeria Hastası Sam'den Mutluluk Tavsiyeleri

TED Talks ile eğitim için Hollanda’dayken tanıştım. Bir derste, tüylerimi diken diken eden Nijeryalı güçlü bir kadının yaptığı bir konuşmayı dinledikten sonra, TED’deki konuşmaların hemen hepsini dinlemeye başladım. 
Son zamanlarda ise beni en çok etkileyen ve kendi hayatıma, ruhuma tekrar bakmamı sağlayan bir konuşmaya rastladım, sizlerle de paylaşmak istiyorum; zira nefes alan her insanoğlunun izlemesi gereken bir konuşma, daha da önemlisi “anlaması gereken” bir hayat.
Sam Berns, 23 Ekim 1996 doğumlu, inanılmaz güçlü bir genç adam. Fakat laf olsun diye söylemiyorum bunu; alt kısımdaki videoyu izlediğinizde, birçok “sağlıklı” insandan çok daha güçlü, kendinden emin, küçük yaşında rağmen büyük fikirleri olan bir adam olduğunu göreceksiniz… Sam’in progeria isimli, dünyada sadece 250-300 çocukta olan, halk arasında “erken yaşlılık hastalığı” olarak bildiğimiz bir hastalığı var. 2 yaşındayken tanısı koyulan bu hastalığın ardından, doktorlar Sam için “13 yaşına kadar yaşar.” diyor, fakat Sam bu süreyi aşmak bir yana, hayali olan trompet çalmaktan progeriayı dünyaya tanıtmaya kadar birçok iş başarıyor. 
Sanırım şimdi tüm cümlelerimi -di’li geçmiş zaman yapmalıyım; çünkü Sam Berns, 10 Ocak 2014’te, 17 yaşındayken hayatını kaybetti. Geriye ise müthiş bir TED konuşması ve HBO Documentary – Life According to Sam isimli bir belgeselden çok daha fazlasını bıraktı. Konuşmasında ise ona acımanız için orada bulunmadığını, parti bulduğunuzda kaçırmamanız gerektiğini-konferanstan sonra okuldaki partide olacağını ve hayata dair mutluluk felsefesini anlatıyor. 

“Life According to Sam”e dair birkaç link:
http://lifeaccordingtosam.com/#/home/
https://vimeo.com/74468499
http://www.imdb.com/title/tt2558550/

Yorumlar

  1. Ne zaman hatırlamıyorum, TV`deki yabancı kanallardan birinde izlemiştim. Hayran kalmıştım. Hayatını kaybettiğinden haberim yoktu:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de konuşmasını dinledikten sonra bir araştırmak istedim ve karşıma bu haber çıktı maalesef... Gerçekten müthiş bir çocuk...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar