Hollanda'da Gerçek Yunan Restoranı

Hollanda'nın küçük bir şehrinde bile birçok kültürden, milliyetten insan bir arada yaşıyor. Buna bağlı olacak ki, marketlerde çok çeşitli geleneksel ürün bulmak mümkün; Yunan peyniri, Türk yoğurdu, Endonezya yemekleri ve daha birçoğu.

Aynı şekilde büyük-küçük şehirlerde birçok Türk, Yunan, Uzak Doğu restoranı görebilirsiniz. Bunlardan biri ise Ede'deki Echt Grieks Restaurant Kreta, yani "Gerçek Yunan Restoranı Girit".


Bu restoranın en çok iç dekorasyonunu seviyorum; loş ışık, heykeller, Antik Yunan'ı hatırlatan objeler, güzel Yunan müzikleri. Özellikle ayrıntılara çok önem vermişler, sağa sola bakmaktan ağzı açık kalıyor insanın. İlk kez buraya gittiğimde Yunanca duyduğum için de rahatlamıştım adeta, memlekette hissettiriyor insanı.

Girit, Yunanistan içinde ayrı bir ülke gibidir; mutfağı, kültürü, müziği ve hatta neredeyse dili bile bir başkadır. Bu nedenle içeride Girit kültürüne ait ezgiler duymak da mümkün, Yunanca - Hollandaca karışımı hava ise hoşça.







Ben Yunan döneri olan "Gyros" yedim, yanında da bir meze tabağı ikram ettiler. Bayıldım diyemiyorum; bir de bu tarz şeylerde "modernleştirme" çabalarına karşıyım, alın o portakalı oradan!

Çok doyurucuydu, ortam çok sıcaktı, müzikler güzeldi. Yunanlar da çalışıyor; fakat bir Hollandalı kız garsonluk yapıyordu ve Yunanca bilmiyordu. Bu da not olsun, insan gittiği restoranın lisanından, kültüründen birilerini arıyor ister istemez. Bu arada, bu tarz bir yemek 10 Euro civarı. Genel olarak pozitif, yolu düşenlere önerilir. :)





*

Yorumlar

  1. Oehh, this is such a good restaurant! I absolutely love Greek food. Hopefully you enjoyed it as well :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hey beautiful Coco Gold!! :) Jaa I did, I like this place! I wish you'll understand soon what I write as well! :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar