Hoş bulduk!

Hollanda'da eğitim gördüğüm okulun ismi Christelijke Hogeschool. Genellikle Hollandalı öğrenciler ağırlıkta, bu durum da Hollandaca öğrenme serüvenime çok çok yardım ediyor, genel olarak seviyorum bu okulu.

Her ne kadar bir aydan fazladır burada olsam da, meşhur welcoming etkinliği bugün yapıldı. Bu da demek oluyor ki, yarından itibaren yoğun bir program beni bekliyor, pek mutluyum!

Bir yıla yakındır konuştuğum Ton, dünyanın en iyi insanlarından biri sanırım. Şu fotoğraftaki beyaz saçlı, yakışıklı olan! :) Uluslararası öğrencilerin koçluğunu yapıyor; fakat bu dönem Marcel'e bırakmış pek pek sevdiği görevini. Bir de kızı bir Ganalı biriyle evlenmiş, o kadar hoşuma gitti ki! Kendisi de durmadan geziyor, farklı kültürden öğrencilerle projeler düzenliyor, inanılmaz bir pozitif enerji yayıyor etrafa. Kendisinin favori çayı olan tarçınlı bir Afrika çayı getirdi bugün bana; üzgünüm ama, bizim eğitmenlerimizde göremeyeceğimiz bir şey böyle büyük yaşta bir profesörün öğrenciye çay getirmesi. Eğitmen-öğrenci ilişkileri çok güzel.

Etkinlikten önce Hollandalı öğrencilerle tanışarak, çay-kahve yanında oldukça lezzetli bir elmalı tart olan appelflappen yemiş bulunduk. Ardından ise slayta geçtik, Hollanda kültüründen bahsettik ve kısa-kişisel sunumlar yaptık. Benim grubumda Endonezya'dan Etiyopya'ya, 7 farklı ülkeden insan var. İstediğiniz kadar açık bir insan olun, yine de o klasik cahil düşüncelerinizin beklediğinizden çok daha fazla olduğunu farkediyorsunuz onları tanıdıkça. Burada olmanın en güzel yanı bu sanırım.





Tarçınlı Afrika çayı ve appelflappen.


Sunumların ardından okulu keşfe çıktık. Restorant oldukça büyük ve çok enteresan şeyler var, yani sanırım "benim için enteresan". Aşağıdaki fotoğraftaki kuşkonmaz çorbası; daha önce hiç içmemiştim, çok sevdim.



Ve tipik bir Hollandalı yiyeceği, kroket; yanındaki ise peynirli tart. (Böyle kızartmalı şeyleri pek seviyorlar.) Kroketin içinde baharatlı, peynirimsi bir şey vardı; sordum, etmiş o. Nasıl oluyor tam çözemedim, et sosu gibi olabilir, yani güzeldi. 



Burada bu nane şekerleri pek meşhur. Okul da böyle bir ürün yaptırmış kendine, bazı restorantlarda da yemekten sonra veriliyor bu şekerler. Benim en en sevdiğim ise King.


Bugünkü "fasulye günden" sonra, yarın 8.45 gibi bir vakitte derslerim başlıyor. İki iletişime dair kitap, bir de Hollanda Lisanı ve kültüre dair bir kitap var; pozitif enerjiler uçuşuyor etrafta. :) Bu arada burası baya baya bahar oldu artık, neredeyse tüm ağaçlar çiçeklendi, yakında çok güzel fotoğraflar göreceksiniz sanıyorum. 

Dilerim Türkiye'nin hali o fotoğraflardan çok daha güzel olur.

Görüşmek üzere.

Melis



Yorumlar

Popüler Yayınlar