10 Haziran 2017 Cumartesi

Tam Tutan, Müthiş Pastane Poğaçası

Başlığın en çok bu kadar mütevazılaştırabildim vallahi. :) Zira son zamanların en efsane tarifini buldum, iki kez deneyip her defasında mis gibi tutunca hemmen yazmak istedim.

Mutfak olaylarını çok seviyorum; yemek yapmak hakikaten terapi gibi geliyor bana, özellikle fırın dahil oluyorsa işe. Lakin hamur işlerinde falan hiç öyle iddiam yoktur, denerim arada hani. Amaaaa bu tarifi yaptığımda adeta "Oha bunu ben yapmış olamam!" diye gözlerim parladı. O kadar iyi bir poğaça çıkıyor ortaya, deneyin görün efendim. :) O zaman başlayalım hemen, adım adım neler yapmışız. 

Aslında bir gün önce ilk kez bu tarifi yapıp çok beğendim. Ama bu kadar iyi olacağını hayal etmediğim için biraz çabuk çabuk yaptım diyebilirim, hani yoğurmasının üzerine falan çok düşmeden hazırlayıp attım fırına. Sonucu beğendiğim için hem tekrar denemek hem de daha özenle yapıp fotoğraflamak istedim yazmak üzere. Hava da güzel olunca, açtım kapıları kuruldum köşeme...


Malzemelerimiz

7 çay bardağı un
150 gr tereyağı
1 yemek kaşığı yoğurt
2 yumurta (birinin sarısı poğaça üzerine)
1 çay bardağı ılık su
5 tatlı kaşığı şeker 
1 tatlı kaşığı tuz 
1 paket kuru maya


 Öncelikle yumuşacık bir hamur elde etmek için mayalama işlemini yapacağız. Bunun için su, yoğurt, maya, 1 tüm yumurta ve diğer yumurtanın sadece akı, şeker, tuz bir kaba eklenip iyice karıştırılmalı. Bu aşamaları alttaki fotoğrafın solunda görebilirsiniz. Ardından sağda gördüğünüz bardakla önce 5 bardak un ekleyip hamurunuzu kontrol ederek 7 bardağa kadar çıkabilirsiniz, çabucak kendini belli eden güzel bir hamur çıkıyor ortaya.

 

Bu arada ne kadar özenle, ve nispeten uzun süre yoğurursanız iyidir. Bence 3-4 dakika aralıksız yoğurulan hamur güzelleşmeye başlıyor.


 Ardından en eğlenceli kısım geliyor! Hamurumu bir tencereye yerleştirip, pek sevdiğim battaniyeye sarma yöntemiyle sıcak tutarak, bir köşeye bırakıp 1 saat mayalanmasını bekliyorum. Bu da ikinci ipucu, mayalanma süresi konusunda cömert olmalı; bence bu tarife bir saat çok iyi geliyor.


Ve after. :) İki katından fazlası oldu hamurumuz, üstelik yumuuuşacık.


Şöyle bir dokudan bahsediyoruz. :)


 Daha sonra hamurumuzu bezelere ayırıyoruz. Tarifi ilk yapışımda biraz dev gibi oldu poğaçalar, bu yüzden çok büyük bezeler ayırmayın derim. Rahat 2 katına çıkacaklar çünkü.


İç için beyaz peynir - maydanoz ve rendelenmiş kaşar peyniri ekledim. Dilerseniz patatesliden zeytinliye kendinize göre uyarlayabilirsiniz harcını elbet.


 Meşhur pastane poğaçası görüntüsü için, çok ezmeden yuvarlak olarak açtığınız hamurun içine harcınızı koyup bu şekilde dudak haline getirin, ardından da eliniz yan iç kısmıyla arkasına hafifçe baskı yapın. Alt fotoğrafta iyi görünmesi için elimin dışıyla yaptım, artık nasıl rahat hissederseniz canım okurlar.


Ama tabii ki yuvarlak hali de çok tontik, çok güzel oluyor. 
Bu arada, diğer bir ipucu ise; yağlı kağıda koyduğunuz poğaçalarınızı en az 15 dakika da tepsi de bırakın ve mayası iyice kendine gelsin.


Ardından önceden ayırdığımız yumurta sarısını poğaçalarımıza sürüp, isteğe göre susam veya çörek otu ekleyebilir, istemezseniz sadece yumurta ile bırakabilirsiniz.


Veee yarım saatte pişen pastane poğaçalarımız hazır. :)

 


O yumuşaklığını görünce maya diye bir şeyin varlığına şükrettim tekrar, sabaha kadar poğaçalarla oynayabilirdim herhalde.


İçi de aynı şekilde hafif, yumuşacık ve çok leziz oldu. Cidden yerken "Ay gerçekten ben mi yaptım bunu?" diye diye yedim, hemen anneme falan yazdım. :D O kadar yani sayın okur! Herkesin tadına bakar bakmaz tarif soracağı bir poğaça çıktı ortaya.


Hayatımda herhalde "en heyecanlı halde" yazdığım #melerencemutfak postumuz da böylece son buluyor. Ufak bir defterim var benim, böyle "tam tutan" birkaç kez denediğim tarifleri topladığım. Açıkça belli ki bu tarif de kendine orada bir yer buluyor bugünden sonra. Dilerim en kısa zamanda dener, iyi ki denk gelmişim bu tarife dersiniz.

Şimdiden afiyet olsun. :)

*
 

6 yorum:

  1. Benim de cok sevdigim ve her seferinde tutan bir pofuduk pogaca tarifim var, yiyenler begenince ben de tarifi ovuyorum biraz senin gibi, ''mutfakla pek alakasi olmayanlarin bile yapabilecegi, pofuduk garantili tarif'' deyince tarifi denemek istiyorlar, deneyip de benimki olmadi diyen yok :) Hatta babam komsular bir sey getirince tabak bos gitmesin adeti vardir ya, bu pogacadan yapip veriyormus arada tabagi ya da uzun yola falan cikacaklari zaman yolluk olarak yapiyormus bu pogacadan :D Pogacaya bastirdigin fotografa cok guldum bu arada; kivamini, yumusakligini gostermek icin super olmus ;) Senin pogacalarin da harika gorunuyor, hazir gibi gercekten, afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heheh çok güldüm, kurtarıcı poğaça baya :)) Aynen tam o, "yapıp da olmadı diyeni görmedim" diyerek tarifler çok şahane, her eve lazım. :) Vallahi dokusu öyle tatlı oluyor ki şekilden şekile girdim bastırsam mı kıvırsam mı da göstersem diye, anlatabilmişim demek ki :D

      Sil
  2. Merhaba, hep ararım tam tuatn bir tarif... ve hiç bulamadım ki çok severim poğaçayı :)
    Tarifinizi not ettim en kısa zamanda deneyeceğim ve size de yazacağım.
    Teşekkürler paylaşım için.
    Ellerinize sağlık, elleriniz dert görmesin afiyet olsun.
    İyi geceler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar! Ben de size teşekkür ederim, 2-3 arkadaş denedi ve herkes çok mutlu. :)) Haberlerinizi beklerim yaptığınız zaman, şimdiden sizin de eliniz sağlık. :)

      Sil
  3. Başlıkta gözlerindeki parıltıyı, mutluluğu gördüm resmen :)
    Afiyet olsun. Allah ağzının tadını hiç bozmasın.

    YanıtlaSil