Hint Mutfağı'ndan: Masharoom Masala

Bu aralar müthiş mutlu olma sebeplerimden biri; aslına uygun, kolay malzemelerle yapılan, damak tadımıza uyacak bir Hint yemeği keşfetmiş olmam. Böyle farklı kültürlerden yemekleri çok seviyorum; ama asıl hoşuma giden daha önce aklıma gelmemiş - kültürümüzde yer almayan bir malzeme kombinasyonu - pişirme şekli, fikir, tarz bulup çok hoşuma gitmesi durumu. Hazine bulmuş gibi oluyorum vallahi!

İşte efendim, masharoom masala da, özüne uygun - hemen her evde bulunabilecek malzemelerle kısa sürede hazırlayabileceğiniz, bol baharatlı, birkaç ipucu ile direkt Hindistan rüzgarı estiren bir yemek evde. Birkaç kez yapıp bayıla bayıla yedikten sonra geldi sıra paylaşmaya. :)

Öncelikle masharoom İngilizce'yi andırsa da Hint dilinde "mantar" demek, ki kendisi yemeğimizin başrolü olur. Masala ise "baharat" anlamına geliyor, bir nevi "baharatlı mantar yemeği" yani. Gelelim pek kolay ve sürprizli tarifimize.

Malzemeler

250 gram mantar 
(miktarı artırmak isteyen 400 gr kullanabilir)

2 yeşil, 1 kırmızı biber 
(genelde orijinalinde chili biber var, cesaret eden davransın)

1 büyükçe kırmızı soğan
Kırmızı toz biber ve köri

2 diş sarımsak

Ufak bir parça zencefil

Tercihen en son eklemek için maydanoz veya kişniş


 Efendiim... Önce sıvı yağda biberlerimizi biraz öldürüp peşinden soğanları ay ay kesip ekliyoruz. 

Sonra en güzel sürpriz, işte bu tarifte keşfettiğim güzellik geliyor! 

Neredeyse tüm Hint yemeklerinde "gember garlic" diye bir şey var. Sarımsağı ve zencefili beraber havanda dövüp ekliyorlar yemeğe. Bundan önce zencefili hiç bu şekilde kullanmayı düşünmemiştim ve çok hoşuma gitti. 

Sarımsak ve zencefili ezdikten sonra tavaya ekleyip biraz çevirdikten sonra mantarları iri iri bırakarak tavaya ekliyoruz. 

Ardından bolca, bir çorba kaşığı dolusu gibi köri ekliyor, karıştırdıktan sonra aynı miktarda kırmızı biber tozu ekliyoruz.

Birkaç dakika kavurduktan sonra üzerine 1 büyük kupa sıcak su ekleyerek, suyunu çekene kadar pişmeye bırakıyoruz. Ben üzerini kapatmıyorum bu esnada.

Ardından ince ince doğranan maydanoz veya kişniş otunu yemeğe katarak daha da güzelleştirebilirsiniz. Ve böylece masharoom masalamız hazır. :)


 Her ne kadar ilk yapışımda zencefildi, bir dolu baharattı gözümü korkutsa da müthiş bir kombinasyon yakalıyor yemek kendi içinde. En güzel yanı da, dediğim gibi "hakiki tarif" olması. Baya Hintli kadın yapıyordu valla. :) Eh, en kısa zamanda yapıp bana yazmanızı dileyerek, sevgiler selamlar...


*

Yorumlar

  1. O kadar lezzetli duruyor ki! Renklerin birbiriyle uyumu mest etti beni. Olsa da yesem <3

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar