Tandem: Türk-Yunan Buluşması

"İstanbul'daki Yunanistan", Sismanoglio Megaro'nun düzenlediği bu yılki Tandem ekibinde ben de varım. Nedir bu Tandem derseniz, genelde az da olsa Yunanca bilen Türkler ile İstanbul'a taşınmış vs. Türkçe'yi iyi bilmeyen Yunanlar bir araya geliyor, eşleştiriliyor ve birbirlerinden sorumlu oluyorlar. Bir çeşit "lisan alışverişi" yapıyoruz işin özü. İşte benim ilk kez katılma imkanı bulduğum üçüncü buluşma, dün Laterne Cafe'de gerçekleşti.

Eminönü ve Karaköy'ün güzelliği içinden Tünel'e çıktım ve Esayan Ermeni Lisesi'nden doğru çok kolay buldum bu mekanı. Esayan'dan İstiklal'in zıttı yöne yürüyüp, yol sonunda direkt sağ makas sokağa girdiğinizde, solunuzda belirecektir Laterne Cafe.

Benim eşim olan Kaliopi bugün gelmemişti ve o yüzden tanışamadık henüz; fakat bir sürü güzel insanla tanıştım. Yunanca eğitmenlerinden, birbirinden tatlı Jenny ve Angeliki de oradaydı, bize Yunanca oyunlar da getirmişler. Başta biraz korkutucu da olsa, yavaş yavaş alıştık oyunlara ve öyle Türkçe-Yunanca karışık güzel sohbetler, kahkahalar içinde geçti vakit. :)

Soldaki "doğruluk mu cesaret mi" olayının oyuna dökülmüş hali.
Bizim grup Yunanca Scrabble oynadık, çok enteresan bir tecrübe oldu. :) Görüntü de garipti, Scrabble tanıdık da, dikkatli bakınca Yunan harfleriyle olduğunu görmek, "Her yerde hayat var işte." dedirtiyor insana. Bu arada Fotini'yi tanıdım ve çok sevdim, Selanik'ten gelmiş, Londra'da master yapmış ve Şevket Pamuk ile aynı okuldaymış. Pamuk'un çok kibar, iyi bir eğitmen olduğunu anlattı. Dünya küçük, değil mi?
Bu oyunda benim öğrendiğim favori kelime "Dorikos" oldu; öyle bir kelime ki şu an ne olduğunu anlatmak Türkçe'de bile çok zor. Ama eski bir Yunan kabilesi ve günümüze gelen bazı mimari alanlarda kullanılmaya devam eder bir tarzın adı diyebiliriz özetle.


Ve son anda yaptığımız bir atak ile biz, Petaloudes olarak kazandık. :P Fakat tatlı, karşı grubumuz Treles de çok yüksek puanlar ve iyi kelimelerle geldiler. Her şey bir yana inanılmaz özel kelimeler öğrendik oyun boyunca, çok keyifli bir tecrübe oldu; bu defa "gerçekten" önemli olan katılmaktı işin özü. :)


Bu arada, Laterne Cafe de çok sıcak, sokak dekorunun kullanıldığı güzel bir cafe. Keyifli bir arkadaş grubuyla gidince daha da güzelleşti, tavsiye ile.

*

Yorumlar

Popüler Yayınlar