"Kuzenler Grubu" ve Ortaköy

Baba tarafı akrabalardan kuzenler birleşip şehirlerarası bir gün sistemi kurmuşlar, adına da "Kuzenler Grubu" diyorlar. :) Yani, işi genişletmişler biraz ve her ay birbirlerinin oturdukları şehirlere gidip toplanıyorlar. İşte efendim, Geleneksel 2. Kuzenler Grubu toplaşması da İstanbul'da oldu, biz de hazır hemen dahil olduk.

Yaklaşık 16 kişilik bir grup ile Kumkapı'da Kale Derya Restaurant'ta bir araya geldik. Yemeli-içmeli, bizde pek sık olmayan güzel bir akşam oldu. Mekan'ın bir açığını görmedim doğrusu; hizmeti, servisi yemekleri iyiydi. Canlı müziği, fasılı da güzeldi... Mekandan bağımsız, yalnızca, çok enteresan tipler vardı; tam gözlem yapıp yazmalık, ama dikkatli de olmalık. Bu arada, mekan Kumkapı'nın içinde değil, sahil şeridinde bulunuyor, gidilebilir.

Rakıya gidip şarap içenler el kaldırsın. :)

Gece eve dönüp, sabah jet hızıyla kahvaltıya gittik. İstanbul'un sosyal tesislerini tanıyanlar, gerçekten çok iyi yemekleri, güzel mekanlarda, uygun fiyatlara sunduklarını bileceklerdir. Tüm bu nedenler bir araya gelip, bir de herkese yakın olunca, deniz kıyısındaki Avcılar Sosyal Tesisleri'inde yaptık kahvaltımızı. Tertemiz mekan, dev gibi lezzetli bir kahvaltı, sınırsız çay (en mühimi). Yine tavsiyelerimin arasına yazılsın bakalım.

Kahvaltının ardından Kuzenler Grubu'na veda ettik ve annem, ben, bir de şeker halam ile Ortaköy'e geçtik. Halam takı tasarımcısı olduğu için, Ortaköy'deki takı pazarını pek seviyor, eh tamam, biz de tabii. :) Bu yüzden oraları bir güzel alt üst ettik; pek severek, örme - su yeşili bir eldiven aldım.

Her ne kadar bizim zaten niyetimiz vardıysa da (Böyle bir kelime var mı?), Ortaköy'ün içlerine girdiğinizde müthiş bir koku yayan kumpircilerin yanından geçerken iyice acıktık. Alaca Cafe'de kumpir yedik; belki patatesin cinsi falan da olabilir diye hafifletmek isterim ama, ortak kanaat ile pek beğenemedik lezzeti. Onun dışında ilgileri, servisleri iyiydi. Bir de kumpiri yabancı bir insana göstersek dehşete düşer herhalde, birbirinden alakasız malzemelerin dağ gibi yığılmış hali; sözde patates yiyorsun ama, patatese ulaşana kadar doyuyorsun zaten. :)

İşte böyle sevgili okur.

Sıradaki Kuzenler Grubu toplanması Aralık'ta, sevgilim İzmir'de. Bakalım, işleri yoluna koyarsak orada olacağım.