Urla Pazarı ve Enginar Kalbi Salatası

Kavak Yelleri döneminden midir bilinmez, Urla benim için ayrı bir özeldir hep. Geçenlerde İstanbul'dan can arkadaşlarım gelince, Denizaltı isminde çok güzel bir mekan var, orada kahvaltıya gittik beraber. Ardından bir baktık ufak bir pazar kurulmuş, köylü pazarı gibi daha çok. Oraya da uğrayıp ruhumuzu doyurduk Seferihisar'a dönmeden.

  

Son zamanlarda özellikle Melerence Instagram sayfasında paylaştığım üzere, deniz fasulyesinden neredeyse her gün yapıp yedik. (O ne ki diyenler buraya tıklarsa tarif ve açıklama videosuna gider.)  Alttaki deniz fasulyesi, üstteki ise kaya koruğu; bir dahakine, bulsak da bizzat toplasak keşke...Özellikle Seferihisar enginarıyla meşhur. Urla'da da satıcıların kendi konservelediği ürünlerden vardı, böyle bir kavanoz enginar kalbi aldım ki kendisi bu yazının başrolü olacak. Şöyle tadını çok bastırmadan, güzel bir salatasını yapacağız şimdi.Böylesi bir menüde yer aldı salatamız.
Enginar kalplerini servis tabağına aldıktan sonra üstlerine dikkatle tuz serperek bolca limon sıktım. Bir kapta karıştırmak istemedim ki çok hırpalanmasınlar. Bu yüzden yeterince limon suyu sıktığınızdan emin olmalı.
Ardından Seferihisar köylü pazarından aldığım nefis pet şişe marka :) zeytinyağımdan bolca gezdirdim üzerine. Son olarak ise dereotu, maydanoz, taze soğanı ince ince kestim ve bir miktar kapari ile harmanlayarak enginarların alt kısımlarına serdim.

Böylece hem enginarın tadına varabileceğiniz, hem nefis görünen, hem de birtakım özlemleri alan sakinleştiren bir salata yapmış olduk. :) 

Nicelerine...

Melis

 




Yorumlar

Popüler Yayınlar