Amsterdam'da IELTS Sınavı Tecrübem

22 Ağustos'ta, Amsterdam'da IELTS sınavına girdim. Hem kendime not olsun, hem de merak edenler faydalansın diye bazı notlar almak istiyorum.

Öncelikle, ben Academic IELTS'e girdim; zira niyetim Hollanda'da yüksek lisans yapmak... 2 okuldan kabul aldım fakat yabancı dil belgem olmadığı için TOEFL veya IELTS gibi bir sınava girmeliydim. Hem İngilizce'yi hep BBC temelli, British yapısıyla öğrendiğim için, hem de Avrupa'da bir tık daha geçerli olduğu için IELTS'i tercih ettim.

Sınavdan önce 2 ayım vardı, ilk ayı sadece sistemi anlamak, hangi bölümlerde ne isteniyor, sık çıkan konular, toplam kaç soru var gibi genel başlıklar için harcadım. Bundan önce IELTS içeriğini hiç araştırmamıştım. Şimdi düşününce bu ayı biraz geyik geçirdim, şimdiki aklım olsa daha efektif çalışırdım ama sınav sistemini tanımayınca kafa da zor alıyor bazen. O yüzden böyle geçti.

Sınavdan önceki son 1 ayı ise daha nokta atışı çalıştım. Öncelikle IELTS bir strateji sınavı, bunu çerçeveletip duvara asarak işe başlamalı. Birçok native sınavdan tam puan alamıyor misal, sizden beklentileri var soru soranların, bunları karşıladıkça puanınız artıyor aslında. Bu 1 ay boyunca da daha çok akademik vocabulary öğrendim, zaten senelerdir alışkanlık edindiğim BBC radio dinlemeye devam ettim, writing 1 ve 2 bölümünde beklenen essay yapısını öğrendim, hangi güzel tabir ve kelimeleri yerleştirebilirim onlara karar verdim, gramer bilgimi sağlamlaştırdım.

Çok fazla deneme çözmedim çünkü gerçekten çok uzun sürüyor. :D Siz çözebiliyorsanız çözün zira çok faydası oluyor, denemelerle sınav çok benzer. İnternette birçok ücretsiz sınav örneği bulabilirsiniz.

IELTS'in zor bir sınav olduğunu düşünmüyorum bu arada. Sınav öncesi ÖSS'den beri böyle bir heyecan yaşamadığım için çok stresliydim ama başladıktan sonra oyun oynar gibi keyif aldım diyebilirim. 

Bence sınavın en önemli gerekliliği çok iyi şekilde odaklanmanız ve zamanınızı iyi ayarlamanız. Listening ile başlayan sınavda aklınız bir an başka bir şeye kayarsa birkaç sorunun cevabını kaçırabilirsiniz, zira bir kez dinleniyor kayıt. Ama kulak alışkanlığınız varsa öyle çok karışık zor şeyler dinletmiyorlar bence. Yine de hemen her kişinin yaşadığı şey, 3-4 soruyu kaçırdığımı farkettim sonlarda, bazı kelimelerin sonunda -s var mı emin olamadım vesaire, 6 veya 7 alırım diye düşünüyorum.

Reading kısmı geldiğinde, ki çözdüğüm birkaç denemede süre çok çok yetmişti; resmen vurgun yedim. Dondum kaldım, soruyu okuyorum asla anlamıyorum, gülmeye başladım kendi kendime. Aha dedim Melis bu da böyle olacakmış readingden 4 falan gelecek herhalde puanın. 3 ayrı uzun makale var ve her birine 20 dakika veriliyor; saatin geri sayışını gördükçe başımdan aşağı kaynar sular döküldü sanki ve kitlendikçe kitlendim. Sonra gözlerimi kapattım, derin nefes aldım, cidden oturdum nefesime odaklandım ve aklımı toparladığımı hayal ettim. Ne olursa olsun sorun değil, sadece keyfini çıkar bu sınavın, gözlerini açtığında aklını toparlamış olacaksın diye telkinde bulundum. Ki bu son çaremdi. :D Sonra gerçekten bir kapı açılmış gibi kalem elimden akarcasına doğru cevapları buldu (ben öyle sanıyorum ya da) ve geç kalmadan tüm soruları tamamladım. Lakin en kötü beklediğim kısım reading yine de, gerçekten çok merak ediyorum o panikle ne yaptım. 5 de gelebilir 7 de.

Ardından writing geldi; doğrusu bu bölüme çok güzel hazırlanmıştım ve müthiş zevkli geçti benim için. Zaten ilkokuldan üniversiteye yorum beklenen sınavlarda ek kağıt alan tek psikopat hep ben olurdum. :D Task 1'de 3 tane pie chart vardı, güzelce yorumladım sanıyorum. Task 2'de "kadınlar teknoloji ve bilim alanında üniversite okuyor, ama genelde bu alanda çalışmıyor, bu durum nasıl düzenlenebilir" gibi bir soru sorulmuştu. Kendimce iki öneri bulup yapıya uygun güzel bir essay yazdım. İkisinde de sayı limitinin bir tık üstünde bitirdim. Açıkçası 9 gelirse de şaşırmam, 7 gelirse de. Kriterlerine bağlı biraz, daha çok akademik vocab isterdik dersek kırabilirler biraz puan misal. Ama kesinlikle en az 7 olmalı bana kalırsa, bakacağız.

Böylece yazılı kısım bitmiş oldu. Buradaki asıl zorlu olay, biri bitiyor biri başlıyor ve kafanız kazan halde çıkıyorsunuz. Dolayısıyla dikkat dağılabiliyor reading'de yaşadığım gibi. Ama şu an geri dönüp bakınca söyleyebileceğim tek şey belki daha fazla deneme çözebilirdim olur, başka bir eksiklik pişmanlık hissetmedim. 

Listening'de herkes soru kaçırabilir, en iyi hazırlanan bile bir anlık boşluğa düşebilir hani, o açılardan olacağına varır diyorum. İyiyim gayet, elimden geleni yaptığımı biliyorum.

Derken 2 saat sonra Dam Meydanı'na yakın bir okulda speaking bölümü vardı. Hollandalı, yaşlıca, çok şeker bir hanımefendi idi soruları soran kişi. British aksanını idrak ile ilgili bir sıkıntım yok fakat Hollandalı olması İngilizcesini daha anlaşılır kıldığı için artıydı yine. Speaking bence çok iyi geçti. Zaten akıcı konuşuyorum gidişat olarak, sorduğu sorulara da iyi cevaplar verdiğimi düşünüyorum. Araya birkaç afilli kelime de serpiştirdim bilerek, difficult demek yerine arduous demek gibi. Kesinlikle 7 altı gelmemeli bence, 8 çiçek olur. :) 9 verirlerse de sürpriz olmaz ama beklenti tutmuyorum.

Bu şekilde efendim. Sonuçlar 13 gün sonra açıklanıyor. Bir okul için Overall 7 - writing 6,5 gerekiyor, diğer bir okul için ov. 6,5 ve writing minimum 6 istiyor. İkinciye kesin gözüyle bakıyorum ama umarım algımı şaşırtmaz sonuçlar. O durumda Mayıs gibi tekrar girerim sanırım ama bu seferde güzellikle bitse mis gibi olur. :)

Eğer beklediğim puanları alırsam tüm ipuçlarım ile ilgili bir video çekerim kanala. Şimdilik bu kadar; hiç korkmayın, gerçekten zor bir sınav değil güzel hazırlanınca. Bir de efektif hazırlanın, boş boş gramer çalışmayın, sınava yönelik nokta atışı yapın derim.

Her şey mümkün.

Edit: Overall 7 aldııım!

Listenin ve reading 6,5 iken,

Writing ve speaking 7 geldi. 

Çok şükür! En kısa zamanda bir video geliyor taktiklere dair.

Kolaylıklar,

Melis



Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar