Peyami Safa - Fatih Harbiye



Peyami Safa'nın meşhur romanı Fatih Harbiye'yi okudum geçenlerde. Özellikle kısa yolculuklarda okumak için nefis; 1-2 saatte bitirebileceğiniz ama konusunu güzel toplayıp bağlayan bir eser.

1930'ların İstanbul'undaki doğu-batı, eskilik-yenilik kavramları üzerine hayatın içinden bir hikaye okuyacaksınız burada. Metinde bolca eski kelime var, çoğu zaman sayfa altında karşılıklarıyla. Bu benim ayrıca hoşuma giden bir şey, zira anneannemin konuşma biçimini hatırlatıyor bana. Hem de birçok güzel eski kelime öğrendim alt kısımdaki notlar sayesinde.

İsmini Fatih ve Harbiye semtleri arasındaki tramvay hattından alan roman, bu hatlar arasındaki iki ayrı hayat arasında bir yolculuğa çıkarıyor sizi. Üstelik Farklı karakterlerin psikolojik dünyasını öyle güzel anlatmış, yaşamış ki Peyami Safa, kendinizden bir şeyler bulmanız pek mümkün. Nefis betimlemelerin altını çizmeden edemedim.


Türk Edebiyatı'nın en kıymetli isimlerinden biri olan Safa'nın bir eserini okumadıysanız henüz, bence başlamak için çok ideal. Üstelik zaman makinesi işlevi de var bu tarihi satırların... 1931 yılında basılmış olan bu eser ile, o günün yaşamına bir yolculuk da yapıyorsunuz zira.

Tanışmanız dileğiyle,
Melis


Yorumlar

Popüler Yayınlar