Fırında Bir Acayip Dolma

Başlığa ne yazacağımı bilemedim, bu postun sadece bir "tarif" olmadığını anlatmak için.

Evet, nefis bir reçete paylaşacağım bugün ama asıl mevzu bu dolma içinin beni bile çok şaşırtması. Bile diyorum çünkü buuu kadar nefis olmasını beklemiyordum.

Sadece bulgur kullandığım bu dolmayı fırında yaptım. Fakat elbette tencerede de aynı şekilde yapılabilir. Bu iri, çan biberlerden kullandım. O yüzden 1 bibere 1,5 çorba kaşığı bulgur iyi geliyor.


Ben bu tarz dolma içlerini biraz pişiriyorum öncesinde. Bu tarifte:
1 soğan, 3 çan biber için yarım kabak, bol zeytinyağında kavrulduktan sonra, pilava göre daha az su eklenip pişiyor güzelce. Tuz, karabiber, kırmızı toz biber, biraz kuru nane... Altını kapatmadan önce çok çok çok bol maydanoz ve dereotu kıyıp ekliyorum. Karıştırıp dinlendiriyorum bir süre.

Sonra içlerine azıcık tuz serpiştirdiğim temizlenmiş biberleri dolduruyorum çok sıkıştırmadan. Bir fırın kabına yerleştirip, çeyrek yüksekliğe kadar su ekliyorum. Hiç bir yerden salça çıkmadı hala dimi çok heyecanlı. :) Bu salçasız bir tarif ve lezzet daha da önce çıkıyor böylece. 50 dakika-1 saat kadar üstü kapalı pişiyor 200 derecede. Sonra isterseniz üstünü açıp, Yunan usulü misali hafif karartıp yakabilirsiniz 10-15 dakika.


Böyleyken böyle, nasıl lezzetli oluyor içi anlatamam. Bir dahakine bunu direkt pilav olarak yapmam mümkündür ama. :) Afiyet olsun, ne olursa olsun her şey huzurlu keyifli olsun dilerim.

Melis


Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar