Melisa Kesmez - Nohut Oda'ya Dair

Son zamanlarda yükselişte olan bir yazar Melisa Kesmez. 
Seneler önce "Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz" isimli kitapta karşılaşmıştım bu isimle. Geçenlerde de çok sevdiğim bir arkadaşım "Nohut Oda" isimli kitabını hediye etti. Çabucak okuyup bitirince de bu kitaba dair birkaç satır yazmak istedim.


Kitabın içerisinde 5 farklı öykü bekliyor sizleri. 


Ben kendi yaşamımdan bir parça bulduğum için Kalanlar'ı, ama en çok Kız Kardeşim Handan'ı ayrıca sevdim. Evet, son öykü oldukça uzunca olmasına rağmen çabucak okunup insanı içine çekiveren cinsten.

Üçüncü hikayede bir iki yerde koptuğum oldu, ama genel manada yalın dili, hikayelerin akışı ve hoşluğu beni oldukça etkiledi. Tekrar edeyim, özellikle Kız Kardeşim Handan'ı yaşayarak okudum, çok sevdim. Velhasıl, kitap su gibi akıp okunan cinsten bana kalırsa, vaktiniz varsa birkaç saate tek solukta bitirebilirsiniz.

Bu bir eleştiri yazısı değil; kitaplar da oldukça öznel yargılanan şeyler en nihayetinde. Bu nedenle, bana kalırsa, hayatın ta içinden okunası bir eser Nohut Oda. Ben gibi, çayınızı alıp pencere kenarında okumaya da birebir.

Tavsiyelerimle...

Melis


Yorumlar

Popüler Yayınlar