Buharda Pişmiş Sebze Salatası

Yetişin dostlar, buharda pişirme aparatının eline düştüm. Günlerdir ne bulsam açıyorum altını su kaynasın, üstte sebzeler mis gibi birkaç dakikaya pişsin. Suda haşlamaya göre tüm renginin, vitamininin içinde kaldığını düşünmek bile beni mutlu ediyor.

Geçenlerde brüksel lahanası, havuç ve kabaktan oluşan bir ılık salata yaptım yine bu şekilde.


Brüksel lahanasının sert kısmını kesip, genelde dışından bir kat yaprak alarak ayıklıyor, peşinden yıkıyorum. Bu sebzenin daha fazla kalbini kırmayalım lütfen, leziz hale getirmek mümkün.


Bilmeyenler için böyle bir olay buharda pişirme. Altta normal tencerede su kaynıyor, üstte delikli kevgir gibi aparatta sebzeniz buharda çabucak ve ultra sağlıklı pişiveriyor. Google'a buharda pişirme aparatı yazarsanız böyle yelpaze gibi açılan ve sanırım hemen her tencereye oturan bir aparat da mevcut.


Sebze miktarına ve eklediğiniz sebzelerin sertliğine göre arada bir alt üst ederek pişmeye bırakıyorsunuz. Bu dolu dolu sebzeler 17-18 dakikada tam kıvamına gelmişti.


Ve gelelim sosuna... Sizlere minicik ama fark yaratan bir tavsiye: Mümkünse böyle ufak bir kavanozda, veya elinizde yoksa yumurta gibi çatalla çırparak, salataların sosunu önceden karıştırıp tek adımda döküverin. İnanın çok fark ediyor o homojen dağılım. Derseniz ki ne ekledin bu sebzelere Melo: Zeytinyağı, limon, sarımsak, tuz, pul biber.


Fıtı fıtı çalkala, hop hazır.


Ardından, malum, sebzelerin üzerine gezdir, güzel bir karıştır ve yumuşak bir beyaz peynir serpiştirerek sonlandır. Brüksel lahanası ve genel olarak haşlanmış sebzelere ayrı bir yakışıyor beyaz peynir. Üüüüf yarın yine yapayım.


 İşte böyle kıymetli okur. Dün de pancar salatası yaptım, yine buharda haşlayarak pancarı. Sırf o daha sağlıklı olduğuna, tüm vitaminlerini aldığıma olan inancım bile daha iyi hissettiriyor. :)) Yeni tarifler keşfedeceğim daha, sevdim ben bu buhar işini. Görüşürüz!

Melis

Yorumlar

Popüler Yayınlar