Aromasıyla Baş Döndüren... "Adaçaylı Şehriye"

Bir Melerence tarifi ile karşınızdayım. Sevdiğim şeyleri birleştirip, birbirine uydurup "klinnnk" sesini yakalamaya bayılıyorum. Bu tat da "İşte bu be!" dedirten tariflerimden. Naçizane; aromatik, Ege kokulu, adaçaylı şehriye pilavı.


Malzemeler
Bir tutam taze adaçayı
Bir kupa şehriye
Sıcak su
Top karabiber 
(varsa 4 mevsim denen renklilerden)
Zeytinyağı, tuz 

Üüff çok heyecanlandım şimdi. Üç dört yaprak adaçayını zeytinyağının içine atıyoruz önce. Bir iki cızırdatıp yağa iyice aromasını bıraktıracağız, bu adım çok önemli. Bir o kadar da mis kokulu.

Çok beklemeden top karabiberleri ekliyoruz, bu sırada adaçayı çabucak ölüyor zaten. Mutfağa yayıla kokuları ne siz sorun ne ben söyleyeyim.


Ardından görevlerini başarıyla tamamlayıp zeytinyağımızı şenlendiren bu arkadaşları tavadan çıkarıyoruz.


Şehriyeyi ekleyip karıştıra karıştıra 1 dakika kadar kavuruyoruz sonra.


 Üzerini bir geçecek kadar sıcak su koyup kapatıyoruz kapağını, kısık ateşte şehriyeler şişene dek pişiriyoruz. Kapatmaya 2 dakika kala ise 2-3 dal taze adaçayını inceden kıyıp şehriyeye ekliyoruz.


 Öyle bir aroması oluyor ki, öyle çok yakışıyorlar ki birbirlerine, bir çatal alan "Bi' dakika ya bu aroma ne tam??" demezse bana da Melerence demesinler. :)) Bayılıyorum, çok leziz bir şey. Deneyeceklere afiyet olsun, ben gidip bir tabak daha yiyeyim.


*

Yorumlar

Popüler Yayınlar