Pratik, Tam Ayarında Ev Lımonatası

Çat bam hazırlanan, özellikle yaz aylarına müthiş yakışan bir ev limonatası yapalım mı çocuklar? 

Hani bazı tarifler vardır; limonata gibi, omlet gibi, hem çok kolay hem tam tutturunca pek güzel olan. Bir kenara not alıp saklamak istediklerimizden... Heh, bu onun limonata tarifi işte. :) 
 
Hem tarifi vereyim, hem biraz "limonata sohbeti" yapalım. (Bundan güzel blog adı olurmuş :p) Öncelikle limonata tarifleri bence ikiye ayrılıyor: Limonlu tarifler ve limon + portakal içeren tarifler. Ben portakallıyı denemedim ve oldum olası şimdi yazacağım tarifi yaparım. Bu tarif o kadar benim "limonata anlayışıma" uyuyor ki, portakalı hiç katmak istemedim doğrusu bu güne dek. Lakin denenebilir bir gün elbet. Gelelim bizim tarife...

Malzemelerimiz: 1 bardak şeker, 1 litre civarı soğuk su ve 5 limon.

Elbette limonunuzun büyüklüğüne veya ekşiliğine göre değişebilir tat; lakin bu tarifin "olmamış bu ya" tadında sekmesi cidden çok zor. Bir deneyin bakın anlayacaksınız beni sayın okurcuğum. :) Bu klasik limonata ölçüsü bende hep.


Limonlarımızı süper yıkayıp sap kısmını ayıklıyoruz önce.


Ardından bir kaba, limonun daha acı olan beyaz kısmına kaçmamaya gayret ederek, limon kabuklarımızı rendeliyoruz.


Limon kabuklarına önce şekeri ilave edip, bence güzel yıkanmış ellerle bizzat eze eze karıştırıyoruz. Ardından limonları birkaç parçaya kesip onları da ekliyoruz. Burada limon çekirdeklerini dert etmeyin, zira en son süzeceğiz. Ve başlıyoruz tam anlamıyla "yoğurmaya".


Evet efendim, limonatanın sırrı bu bence. Bize aroma lazım! Limonları güçlü güçlü yoğurmak, suyunu çıkarmak lazım ki hakiki bir aroma geçsin limonatamıza, seyrek seyrek kalmasın. En az 1 dakika aralıksız limonları yoğurduktan sonra, süzme işlemine geçebiliriz.


Fotoğraf için böyle zarif oldu görüntü lakin esasında süzgeçten baya eze eze tüm suyu sürahime aktarıyorum.


Ve son olarak üzerine buz gibi suyumu ekleyerek, güzelce karıştırıp seyrekliğini ağız tadıma göre ayarladıktan sonra içine birkaç tane daha buz atıyorum. Bu kısımda dilerseniz taze nane yaprakları da ekleyebilirsiniz; limonatanın en sevdiği arkadaşı olur kendisi. :)


Bu tarif benim için basit görünen ama her içenin "Oha tam nasıl yaptın şimdi bunu?" dediği tariflerden biri. :) Bir deneyin, şekeri - kıvamı damak tadınıza göre ayarladıktan sonra bir köşeye not alacağınız tariflerden biri olacak bence.

Selamlar,

Melis


Yorumlar

Popüler Yayınlar