Hollanda Mutfağı: Körili Kuşkonmaz Çorbası

Şu sıralar Hollanda'da kuşkonmaz mevsiminin hakkı veriliyor. Zira marketler, yemek dergileri, restoranlar, her yer kuşkonmaz tarifleri ile dolu. Daha çok Hollanda'da alıştığım bu güzel sebzenin en çok çorbasını seviyorum. 5 sene kadar önce yine Hollanda'da Erasmus yaptığım dönemde, ilk kez okulun kantininde içmiş ve bayılmıştım. Sonra çok farklı versiyonlarını da öğrenip kendim de yapmaya başladım. Şimdi paylaşacağım tarif de orijinal bir Hollanda tarifi ve köri ile kuşkonmazı aaadeta uçuruyor. O yüzden sıkı tutunun. :)


Bu şekilde, genelde 400-500 gramlık paketlerde satılsa da, bu defa bir alt fotoğraftaki taze paketlerden aldım çorba için. Zira en orijinal, paketin arkasında anlatılan ve gereken tüm malzemeler eklenmiş tarifi yapmak istedim.


Takip edenler bilir, bu paketleri pek seviyor, ara sıra alıyorum. Özellikle meşhur Hollanda çorbası erwtensoep yapmak için çok yardımcı oluyor, çünkü içinde "yarım kereviz, çeyrek bıdı bıdı" falan oluyor ve her şeyi gerektiği kadar alıp bitirmiş oluyorsunuz. Neyse efendim, gelin başlayalım tarifimize, bakalım paketin içinde neler varmış...


Beyaz kuşkonmaz, yeşiliyle tamamen aynı bitki. Lakin daha yüksek toprakta yetiştirildiğinde güneş görmediği için renk pigmenti çalışmaz ve beyaz olurmuş. Bir minik patates, varsa arpacık tarzı 2 - yoksa 1 orta boy soğan, dilerseniz biraz krema, 2 sebze bulyon eklemiş ama ben bulyondan yana değilim. Varsa taze sebze suyu veya tavuk suyu çok daha güzel olur. Bir de en son eklemek için maydanoz, bu fırfırlılara Fransız/Frenk maydanozu diyorlar Türkçe'de. Diğeri de var Hollanda'da fakat daha nadir. Bunların dışında 1 tatlı kaşığı köriyi de biz ekleyeceğiz.


Tarife geçersek;

Zeytinyağında küp küp kesilen soğanlar ve 1 tatlı kaşığı köri biraz sotelenir. Kuşkonmazların alt sert kısmı koparılır ve dış kısmı bir salatalık soyacağı ile soyulur. Bu iki "çöp" kısmı atmıyoruz ve soğanların üzerine ekleyip, 1 litre kadar sıcak su koyuyoruz. 15-20 dakika pişecekler ve ardından suyu süzeceğiz, dolayısıyla tüm aromasını bırakmış olacak. Ardından elimizde kalan bu aromatik çorba suyuna patatesi küp küp kesip, kuşkonmazı da 2 cm kalınlığında kesip eliyor, yumuşayıncaya dek pişiriyoruz. Blendırdan çekmeden önce ben bir minik kase kuşkonmazı içinden ayırıyorum ki sonradan ekleyeyim ve parçacıklar da olsun çorbamda. 100 ml'e yakın krema ekleyip şöyle bir tıkırdattıktan sonra altını kapatabiliriz. Tuz, karabiber ve maydanozunu da ekledik mi ipek gibi bir çorba sizlerle. Çok leziz bir şey!


Tarifi videolu izlemek isterseniz, Youtube kanalıma da ekledim:


Sevgiler,
Melis

Yorumlar

Popüler Yayınlar