İspanyol, Badem Unlu "Tarta de Santiago" Keki

"Aziz James Keki" olarak Türkçe'ye çevirebileceğimiz, pek lokal bir İspanyol tarifi Tarta de Santiago. Geleneksel halinde, "cruz de Santiago" yani Aziz James haçı denilen bir haç figürü ile süslendiği için ismi de buradan gelirmiş; oldukça köklü bir tarif işin özü.

Üzerindeki haç figürünü ise bu şekilde kağıttan kesip, geleneksel yol olan pudra şekeriyle kaplama şeklinde yapıyorlar. Ama biz bu tarifte olaya ekşın katmayıp haçsız yapacağız. :)) Zira bu kekin olayı hamurunda; tarifte hiç un kullanılmıyor ve malzemeler çok basit. 


Keki farklı kılan nokta badem unuyla yapılıyor olması.


Malzemeler: 
250 gram badem unu, 4 yumurta, yarım limon kabuğu rendesi, 1 su bardağı şeker.



Güzelce çırpıyoruz; tarifte kabartma tozu yok ama kendince güzel kabaran bir kek, gayet kıvamında oluyor kalınlığı. Bu arada benim baktığım tarifte kıvam daha sulu geldi gözüme, yumurtalara bağlı haliyle. Ama yine de gayet güzel bir kek çıktı ortaya.

170 derece fırında üzeri kızarıncaya dek pişiriyoruz. Bu arada geleneksel olan, tarta de Santiago'nun daima yuvarlak bir kalıpta pişmesi. Benim kelepçeli kalıbım mikrodalga fırına giremediği için dikdörtgen yaptım ben.


Kalınlığı da bu şekilde oluyor aşağı yukarı.



Ve yine çok önemli bir nokta:
 Kekin üzeri pudra şekeriyle kaplanıyor.



Daha önce badem unlu tarif denememiş, bu tadı bilmeyenler için söylemem gerekir ki; kekin tadı çok etkileyici, yoğun-sıkı, içi boşluklu klasik keklere göre daha nemli gibi ve güçlü bir badem aroması var. Bence mesela 2-3 dilim peş peşe yeseniz yenmez, ama ufacık bir dilim çok etkileyici bir tat bırakıyor ağızda.


Bu nedenle ben kekimizi yerken daha lokmalık şekilde dilimledim. Çay kahve yanına, o yoğun tadı az az almak için ufak dilimler akıllıca geldi bana. Yanına da en çok çay yakışır, benden söylemesi. :)


Velhasıl, özel bir tat isteyenlere, badem unlu tarif arayanlara, İspanyol mutfağından geleneksel bir tat denemek isteyenlere, tarta de Santiago çok güzel bir seçenek. Biz beğenerek yedik; tarif için de bir süredir İspanya'da yaşayan "Kevser'in Mutfağı'na" teşekkür ediyorum.

Tavsiyelerimle...
Melis

Yorumlar

Popüler Yayınlar