Kendini Daha İyi Tanımak İçin Sorabileceğin 28 Soru

Yetiştiğimiz ortamdan tutun, ilkokul öğretmenimize; karakterimizden, belki de çocukken yaşadığımız tek bir bir olaya, yetişkin halimiz ilmek ilmek işlenmiş motifler sonucunda oluşuyor. Bu nedenle gerek blogda, gerek Melerence Podcast'te kendini tanımanın ne kadar hayati olduğundan sık sık bahsediyorum.

Kendini tanıyan insan neye, neden, nasıl bir anlam yüklediğini bilir; daha az kişisel algılar, sınır çizmeye daha yatkın olur, başkalarının değil kendi ihtiyaçlarını ilk sıraya koyar zira bunun önemini kavrar. 

Kendimizi tanıyamaz hale gelip kaybolmuş hissetmemiz, çoğu zaman gerçekte kim olduğumuzu düşünmeyişimizin bir sonucudur. "Asıl, öz, gerçek biz" gibi yaşamamaktayızdır artık ve bünyemiz sebebini bilinçli olarak anlamasa dahi, bunu içten içe reddeder. Başkalarının istediği hayatı yaşamaya çabaladıkça, bunu otomatik olarak yapar hale geldikçe, iç sesimizi duymaz oldukça, kendimizi daha da kaybolmuş hissederiz; zira iç kaynak ile bağımız koptu kopacaktır. Bu da insanın ruhunda tehlike zillerini çaldırır tabii... 

Ama iyi haber! Değişim, çoğu zaman, bıçak kemiğe dayandığında gerçekleşir.


Kendini tanıma yolunda Melerence Instagram sayfasında 10 günlük bir alıştırma yaptık geçenlerde; paylaşımlara hala profilden ulaşabilirsiniz. Bu yazıda ise Sharon Martin'in derlediği, kendinizi tanıma namına üzerine düşünebileceğiniz 28 soruyu paylaşacağım. 

Haydi başlayalım!

  1. Güçlü yanlarım nelerdir?
  2. Kısa süreli hedeflerim neler?
  3. Uzun vadede hedeflerim neler?
  4. Benim için en önemli insan kim?
  5. Hayatımda beni destekleyecek insanlar hangileri?
  6. Ne beni utandırır?
  7. Eğlenmek için ne yapmayı severim?
  8. Hangi yeni hobileri denemek isterim veya merak ederim?
  9. Hangi konuda endişeliyim?
  10. Değerlerim nelerdir? Neye inanırım bu hayatta? (politika, din, sosyal konular)
  11. Tek bir dileğim olsa, bu ........... olurdu.
  12. Kendimi en güvenli hissettiğim yer neresidir?
  13. Ne veya kim beni çok rahatlatır?
  14. Korkmasaydım, ........ yapmak isterdim.
  15. Kendimle en gurur duyduğum başarım nedir?
  16. Bugüne dek yaptığım en büyük hata ne?
  17. Gece kuşu muyum, yoksa erkenci kuş mu? Hangi saatler benim için verimli ve bunu nasıl hayatıma adapte edebilirim?
  18. İşim ile ilgili neyi seviyorum, neyi sevmiyorum?
  19. İçimde beni eleştiren o ses, bana genelde ne der?
  20. Kendime şefkat ve özen göstermek için ne yaparım?
  21. İçedönük müyüm, dışadönük mü? Başkalarının yanındayken mi daha enerjiğim, tek başımayken mi?
  22. Hangi konulara karşı tutku doluyum?
  23. Yaşamdaki en mutlu anım hangisi?
  24. Rüyalarımda neler görürüm?
  25. En sevdiğim kitap, film, müzik grubu, yemek, renk, hayvan nedir?
  26. Hayatta ne için şükrederim?
  27. Canım sıkkın olduğunda ........... yapmak bana iyi gelir.
  28. ................. olduğunda kendimi stresli hissederim.
Hayatta "soru sormanın" önemine her daim inanmışımdır. Zira soru sorduğunuzda, evrende bir kapı aralarsınız. Soru sormak demek, artık bir cevap aranıyor demektir. Bu yüzden yaşam size sorunuzun cevaplarını vermeye odaklanır. Bu nedenle, bu 28 soru ve verdiğiniz her bir cevap, güzel bir deftere yazılıp uzun uzun üstüne düşünülmeyi hak ediyor diye düşünüyorum.

Belki soruları cevaplayıp, defterinizi rafa kaldırıp, 3-4 ay sonra tekrar cevapladıktan sonra karşılaştırma yapmak gibi pratikler de kendinizi tanıma yolunda size destek olabilir.

Birçok insana bu kendi tanıma meselesi "romantik" bir şey gibi geliyor, biliyorum. Fakat bana kalırsa; oldukça temel, düz ve hayati. Dilerim kendi yolculuğunuza çıkmaya karar vermişsinizdir; yolda göreceğiniz manzaralara siz bile inanamayacaksınız. :)

Sevgiler,
Melis


Yorumlar

  1. Merhaba,bir sorum olacak yunancayla ilgili,nette asla bulamadım ne yazık ki :( Yabancı Damat izleyip ordan da calismissiniz yunanca'ya sanırım,orda telefonu açınca 'Ambros,Embros'gibi bir şey söylüyorlar,italyanca'daki pronto tarsi bir şey sanırım,tam yazımını söyleyebilir misiniz bana yunanca rica etsem?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar