Yerlisinden: Seferihisar ve Sığacık Önerilerim

 

Ilık bir Seferihisar akşamından merhaba,

Melerence İnstagram hesabından takip edenlerin bileceği üzere, ailem Seferihisar'da yaşıyor ve pek şükürki ben de bundan bolca nasipleniyorum Türkiye'ye geldikçe. :) 

Haliyle "yerlisi gözünden" bir bakış oluşuyor beldeye karşı; yemek, servis, market, gezilecek yer derken yakından tanıma şansınız oluyor bölgeyi. İşte bu yazıda, Seferihisar ve 10 dakika uzaklıktaki Sığacık'a dair olan önerilerimi sıralamak istiyorum.

Yeme-İçme

Seferihisar merkezi, yaz aylarındaki kalabalığı kaldıramayacak kadar ufak; fakat aradığınız hemen her şeyi de bulabileceğiniz kadar büyük bir yer. Sığacık da keza oldukça minik ve şirin; kimi mekanlar lokalliğin de hakkını verirken, kimileri (limandaki Deniz Restoran gibi) ismini veya konumunu kullanarak "turistik hizmet" veriyor. Bunları ayırıp zaman ve para kaybetmemeniz bu yazının asıl amacıdır kısacası..

Bizzat edindiğim tecrübelere dayanarak yeme-içme tavsiyelerim şöyle:

1. Seferihisar, Mom's Mirror : Seferihisar merkezdeki minik alışveriş merkezimiz Park Renna'da yer alan pek sevdiğimiz kafe. Kahveleri çok iyi, magnoliası leziz, makarnaları da keza öyle; çalışanları cana yakın ve kibar. Seferihisar merkezde hakkını veren kahve içeceğiniz nadir mekanlardan.

2. Seferihisar, Damak Pizza/Pide : Merkezde, özellikle mantar ve kaşarlı pidesi et yemeyenler için ideal tercih; çok kez oturup bir şeyler yedik, her zaman lezzetliydi. Adrese teslimat da yapıyorlar. 

3. Sığacık, Burç Restoran ve Dondurması : Ben Burç'ta tatlı-kahve yapma fırsatı buldum bir kez, tam limanın dibinde, otururken balıkları izleyeceğiniz biçim hani. Sahipleri dünya tatlısı bir aile; yemeğe gidince ayrıca eklerim ama asıl önerim yine onlara ait olan, restoranın önündeki dondurmacıları. Damla sakızlı ve karadutlu mutlaka denenmeli.

4. Sığacık, La'dude Art Cafe : Daha önce kendileri için ayrı bir post da yazdığım, tatlı mı tatlı bir mekanda, turistikleşmemeyi başarmış, nefis zeytinyağlıları olan mekan. Zeytinyağlı tadım tabakları kocaman, lezzetli; kahvaltısı başarılı. Çalışanları çok şeker, minik bir bahçe içinde güzel bir ortamları var tam Kaleiçi'nde. Limonataları ve enginar tatlıları akılda kalanlardan.

5. Sığacık, Cartel : Sığacık'taki kalite olarak üst mekan pub'lardan. İçecek menüleri, hazırladıkları içki ve kahveler çok geniş. Buna rağmen fiyatları makul, arka plan müzikleri ve zaman geçirmesi keyifli.


Hizmet

1. Diş Hekimi: Tereddütsüz Bengü Görgülü. Yeri merkezde, temiz, kibar ve en önemlisi eli çok hafif. Bir diş hekimine böyle bir yorumda bulunmayı beklemezdim ama önceki tecrübelerime göre hiçbir şey anlamadan tamamlandı işlemlerim. Hem ben hem ailem defalarca gittik, kanal tedavisinde dahi ağrısız bir süreç yaşadım hep. Fiyatları da makul; sadece biraz az konuşuyor, az detay veriyor, sessiz ve kibar bir hanım. :) İşini ise çok ayrıntılı ve temiz yapıyor.

2. Telefon Tamiri: Ben iphone ile ilgili yazılımsal bir sorun yaşadım, pek bilinen bir problem olmamasına rağmen şahane bilgi verip, bir saat içinde iyi bir fiyata sorunu çözüp telefonumu teslim ettiler. Merkezde Halk Bankası yanındaki Türk Telekom bayisi telefoncu dükkan olur kendisi, öyle tarif edeyim. :)

3. Kitapçı : Aslında Seferihisar ve Sığacık'ta doğru düzgün bir kitapçı yok. Ama Sığacık'ta Burç Restoran yanında bir çocuk parkı var ve o park etrafında stand gibi yarı açık dükkanların başında tek bir kitapçı bulunuyor. Kibar bir bey işletiyor; birçok ünlü kitabı bulabileceğiniz gibi, özellikle çok çeşitli ve keyifli çocuk kitaplarına ulaşmanız da mümkün. Her gittiğimde yarım saat harcıyorum bu standda.

Plaj:

Akkum Halk Plajı: Sığacık'tan da Seferihisar'dan da dolmuşla kolayca gidebileceğiniz, iğde ağaçlarının altında pek huzurlu bir çay bahçesi olan, denizi güzel - kumluk halk plajı. Ortalaması rüzgarlı ama keyifli oluyor; rüzgar varsa su bulanık olabilir ama normal bir günde nefis bir suyu var. Tahta şezlonglar ücretsiz; ayrıca ağaçların altına havlusunu seren insanların da keyfi şahane. Plastik şezlonglar kişi başı 15 TL. Plajın ilk girişinde plaja karşı kahvaltı yapılabilir; bahsettiğim çay bahçesinde patlıcanlı gözleme muhakkak tadılmalı derim.

Akkum Beach: Suyu hep kristal temiz, ücretli bir beach aslında. Bu sene 1 kez gittim çünkü hafta içi 80 TL, hafta sonu 100 TL yapmışlar girişi (menüden herhangi bir şey dahil) ve bana çok manasız geliyor bu fiyatlar. Ama su çok güzel, halk plajını karşıdan göreceğiniz kadar aynı yerdeler aslında; çocuklu aileler de sıklıkla tercih ediyor.

Azmak Koyu: Araçla gidebileceğiniz, ince çakıl taşlı uzun bir koy; genelde soğuk ama tertemiz ve karavanların sevdiği bir adres.

Ekmeksiz Plajı: Sığ ve suyu güzel bir plaj; sadece açılıp kapanıyor arada, bir tesisi yoktu en son, gitmeden bakmak lazım.

 

Şimdilik Seferihisar ve Sığacık önerilerim böyle; yeniler geldikçe güncelleyeceğim.

Tatlı bir Ege akşamından selamlar,

Melis

 

 



Yorumlar

  1. Sökede yaşıyorum efes bana yakinseferihisar yakın tanışmak isterim sizinle yazılarınızı okuyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar