Yaşamadan Öğrenmenin Formülü

Bence hakikaten yok.

Bu üstteki fotoğrafta Hollanda'daki ilk yılım, hatta ilk aylarımdı. Neler yaşayacağımdan habersiz olmam bir yana; kendi iç dünyamdan ve duygularımdan da kilometrelerce uzaktım. İnsanın kendini tanımaması ne zor, tanıdıkça daha anlıyorum.

Düşünsene; neyi neden yaptığını anlayamıyorsun, içinde adeta bir saatli bomba var, hayallerin bile tam olarak senin mi emin değilsin. Hayat tarafından sürükleniyor, yaşadıklarının senin tercihin olduğuna kendini inandırmaya çalışıyorsun ve dev yoruluyorsun. Ama dev.

Bu ara düşünüyorum; en sevdiğim şeylerden biri yaşça büyük insanlara sorular sormak. 5 yaş büyük de olur, 35 yaş büyük de. Biliyorum ki göz açıp kapayıncaya dek gelecek o yaşlar da. Ama! Gel gör ki yaşamadan sindiremiyorum. Mesela 40 yaş civarı herkesin söylediği şey kimseyi takmamaya başlama, nasıl istiyorsa öyle yaşama, kendini daha çok sevme, daha çok kabul etme gibi şeyler en başta. Bunu artık o kadar çok kişiden duyuyorsun ve sen de bir 30 yaş olarak o kadar o yönde ilerliyorsun ki, tahminen senin de öyle hissedeceğini biliyorsun. Ama hala (!) hissedemiyorsun. :) Hayat hayır diyor, kendin yaşayacaksın.

Ben günlük hayatımda yaptığım irili ufaklı hiçbir hatanın 60 yaşımda umrumda olacağını pek sanmıyorum mesela. Bundan neredeyse emin olmama rağmen hata yaptığımda amaan umrumda bile olmayacak uzun vadede demeyi iliklerime kadar hissedemiyorum. Ama işte, böyle böyle de insan teknik olarak çok sene kaybediyor. Yani "kaybediyor"u tırnak içine alalım. Ne bileyim, 65 yaşın hayat tecrübesini 30'a yüklesek ne olurdu yani? :)

Öyle düşünceler bu ara. Bakınca son 5 sene de öldüm öldüm dirildim, ülke değiştirdim, çevremi değiştirdim, vejetaryen oldum, sıfatlarıma yenileri eklendi, psikolojik iniş çıkışlarımda sörf yaptım, çok çok şey değişti. Ben başka bir ben oldum her şeyimle. İnsan böyle olunca merak ediyor, bir 5 sene daha eklesen, bir 10 sene daha? Neler olacak acaba... Biraz kısa yol peşinde olabilir miyim? Olabilirim. Olabilir, olsun. :)

Düşün düşün, çoktur işin hesabı.

Melis




Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar