9 Ağustos 2017 Çarşamba

1 Saatte Yapılacak 5 Meze Tarifi

Selamlar!

Geçenlerde Azeri arkadaşlarımız evimize ziyarete geldi. Aynı gün içinde gelecekleri belli olduğu için onlar çaya gelmek istese de, biz bir şeyler yiyelim dedik ve hızlıca birkaç meze yapmaya karar verdim; kimi çok kolay, kimi biraz ayrıntılı. Kısa kısa yazayım istedim fikir olsun diye.

1. Acılı Adana Ezmesi

Ölüyorum dostlaar, dünyanın en güzel şeylerinden biri. Üstelik sadece dışarıda yenen bir şey değil bu, yapması çok kolay. Bol domates, ince yeşil biber, maydanoz ve soğan incecik kıyılıp bir tırtlık blendırdan geçiriliyor, biraz biber biraz domates salçası, nar ekşisi ve baharatlar ekleniyor. İsterim ki bir gün adım adım yazayım ayrıntılarıyla, gerçekten çok güzel oluyor.



 2. Peynirli Brokoli

Bu aslında uydurmasyon bir Melerence tarifi. :)) Lakin bana güvenebilirsiniz. Zira brokoliyi de peyniri de çok sevip her tarifte deniyorum bir şeyler. Burada su kaynadıktan sonra brokoliyi 5 dakika böyle fokur fokur kaynatıyorum ki hafif kıtır kalsın. Ardından ufalanan peyaz peynir, biraz zeytinyağı ve pul biber. Hem çabucak çeşit olur, hem de cidden leziz oluyor.


 3. Kabaklı havuç mezesi

1 kabak, 1 havuç rendelenir; bir de sarımsak eklenip zeytinyağında biraz öldürülür. Soğuyunca sarımsaklı yoğurt ile buluşturulur, üzerine biraz pul biber ve nane geldi mi tamamdır.


 4. Humus

Seviyorum! Humusun yöre yöre çok farklı tarifleri, sunum biçimleri var. Ben bir kutu hazır haşlanmış nohut kullanıyorum. Biraz tahin, limon suyu ve sarımsak çok mühim. Ayrıca sunumda humusun üzerine birkaç haşlanmış bütün nohut atmak da bu ara iyi bir fikir gibi geliyor. Humus'u servis ederken ise biraz sumak ve ince kıyılmış maydanozun çok yakıştığını biliyor muydunuz?


 5. Taze Kekikli Mozarella Tabağı

Ben böyle şeyler çok yapıyorum. Yani, öncelikle tam bir peynir canavarı olduğum için masada mutlaka peynir olur öğünlerimde. Bir yemek esnasında da tabağımın bir kenarına peynir alıvermek o lezzeti dağıtıyor, güzelleştiriyor gibi gelir hep. Burada da mozarella üzerine biraz pul biber ve taze kekik dalları ekledim, masada bir çeşit daha olmuş oldu böylece. Eğer evde mozarella yoksa, yemeklerde çok sık yaptığım bir diğer şey de: Feta stili beyaz peyniri dilimleyip, üzerine önce zeytinyağı, sonra kekik - kırmızı pul biber ekleyip masanın bir köşesine iliştirmek.


*

İşte böyle sayın okur. Eğer sizin de çabucak yaptığınız kurtarıcı mezeleriniz varsa ve yorumlarda paylaşırsanız çok sevinirim. Hele bir de uydurmasyonsa, tadından yenmez. :) Sevgiler benden...

Melis


1 yorum:

  1. Oyy mis ellerine sağlık canım :* Mis lezzetli görünüyorlar. Adana ezmesi benim de evde denediğim ve tadına doyulmaz bir lezzet. Kabaklı havuç da çok lezzetli oluyor. Diğerlerini denemek üzere listeme ekledim. Ben misal kırmızı lahanayı ince kıyar sarımsaklı yoğurt ve biraz da mayonez ile karıştırırım güzel oluyor. Birde mantar var, her yemeğin yanında olsa yok demeyeceğim. İnce kıyılmış mantarlar soğan ve sarımsak ile kavruluyor içine karabiber ve biraz kimyon, off şu an olsa da yesem :) Bir de meze değil ama bizim gömme turşu dediğimiz hızlıca yapılan ve tadına doyulmayan bir lezzetimiz var ki onu da ayrıntısıyla yazarım bi ara. Sevgiler kucak kucak :*

    YanıtlaSil