30 Nisan 2017 Pazar

Portakallı - Naneli Ev Dondurması (Melerence Tarifi)

Bugün hava öyle güzeldi, öyle sıcacık bir güneş vardı ki, ev dondurması yapmak düştü aklıma. Evde ekmek ve dondurma yapmak enteresan biçimde mutlu ediyor beni, terapi gibi bir şey. Yemek yapmayı zaten çok seviyorum ama bu ikisi başka bir boyut bence; yaptıktan sonra yemesi, hatta bakması bile insanı ayrı mutlu ediyor. İşte sayın okur, tam da bu yüzden sizinle bu mutluluğu paylaşmak istedim blogda. Vallahi bu şahsen benim tarifim ama benzerlerini yapanlar da olabilir tabii. Bu tarifte ben süzme yoğurt gibi bir kıvamı olduğu için Greek yoğurt kullanıyorum; lakin asıl mevzu yoğurdun suyunu süzmek. o yüzden siz dilediğiniz yoğurdu kullanabilirsiniz, sadece süzme yoğurdun tadı ekşitmesin diye deneme yapabilirsiniz önce. Bakalım neler yapmışız...

Malzemeler

Koca bir kase, suyu süzülmüş yoğurt 
Yarım çay bardağı şeker
1 portakal
1-2 dilim portakal kabuğu
Birkaç yaprak taze nane


Mutfakta bazı malzemeler birbirine aşıktır; kabakla dereotu gibi, portakalla nane gibi. O yüzden bu tarifte naneyi eklemezsem olmaz benim için, müthiş taze bir beraberlik kanımca. :) Portakalı ve naneleri dilimliyoruz ufak ufak, sonra hop blendıra.


Oldu mu size portakal suyu?


Heh işte şimdi, dondurma ne kadar susuz olursa o kadar iyi olacağı için portakalın posası kalana dek süzüyoruz. Bize posa lazım.


Ardından yoğurtda bu naneli portakal posasını, şekeri, ve portakal kabuğunun küçücük rendelenmiş parçalarını ekleyip iyice karıştırıyoruz.


Ben bu dondurma aparatını IKEA'dan almıştım fakat hiç üzülmeyin, böyle bir şeyiniz yoksa direkt plastik bir kutuya da dökebilirsiniz dondurmanızı. Hatta eski bir dondurma kutusu süper olur. Sadece o zaman biraz daha uzun süre istiyor donmak için. Ortalama 3 saat diyebiliriz buzlukta.


İşte bu kadar. :) Kullanacağınız malzemelere göre daha doğal, daha sade, daha aromalı, nasıl isterseniz dönüştürebilirsiniz. Ben dondurmada yoğurdu sevdiğim için favori tariflerimden biri oluyor bu hep. En yakın zamanda bir de çilekli patlatmalı bence. Deneyenler yazarsa çok tatlı olur, öptüm!


*

2 yorum:

  1. Bu kalıpları internetten almıştım ben de. Miniğe ara sıra dondurma yapıyorum. Bu tarif çok taze görünüyor. Mutlaka deneyeceğim. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenir miniğiniz, haber edersiniz belki. :) Sevgiler...

      Sil